הכותרת אמורה להיות 'מה אתה עושה פה?', אבל האתר החליט שהיצירה צריכה להיקרא '1', ואם אני אתקן את הכותרת התמונה תיעלם, אז שיהיה '1'.
ההילה היא בגלל שצילמתי אותו בערב והשמש מאחוריו.
אהבתי את ההילה שמסביב.
גם הקומפוזיציה- כמעט מושלמת.
השפן היה צריך להיות טיפה יותר שמאלה כדי שיהיה ממש טוב- על אחד מקוי השלישים. איך שהוא נמצא עכשיו הוא בין השליש לאמצע התמונה וזה קצת מעצבן את העין...
הרקע מאחורה יצא אאוט-אוף-פוקוס וזה יפה ומדגיש את השפן הקטן...
[ליצירה]
הכותרת אמורה להיות 'מה אתה עושה פה?', אבל האתר החליט שהיצירה צריכה להיקרא '1', ואם אני אתקן את הכותרת התמונה תיעלם, אז שיהיה '1'.
ההילה היא בגלל שצילמתי אותו בערב והשמש מאחוריו.
[ליצירה]
משל האריה המת
נרניה פוגשת את שמשון פוגש את עיין ערך אהבה פוגש את בני עקיבא פוגשים את כשאהיה גדול
משל יפה, המתח הולך ומתקדם לקראת הנדר. נחמד שלא הצטמצמת לגבולות הנמשל והוספת פרטים כדי לצבוע את האגדה (אולי גם להם אפשר למצוא משמעות חינוכית, אבל מי שינסה יצטרך לעבור קודם את הגופה של האריה וכל הדבורים, ואני מקווה שהם ילמדו אותו לקח - לא לחפש מוסר השכל ולהרוס סיפורים)
הנמשל גם נחמד, אבל אני אשאיר את הדיון המעמיק למגיבים רציניים יותר
[ליצירה]
שלום חילזי. ברוך הבא.
זה לא סיפור, זה מונולוג. הבעיה שאתה מתאר מעניינת וחשובה, אבל אתה מתאר אותה בקוצר רוח עצבני, ומוותר על הסדר וההגיון הדרושים להבעת דעה, ועל החן והסגנון שמצפים למצוא ביצירה ספרותית.
למשל - למה האשמות השווא נובעות מחלומות? (או שזה סתם משחק מילים?), מה שאיפת החולמים האלו? (למה פעיל שלום עכשיו גר באיתמר?), למה התנגדותך לשלום עכשיו מעיבה על החברות? (זה לא ברור מאליו כמו שנראה לפעמים)
מצאה חן בעיני ההדגשה בתחילת הקטע, ההמשך די סתמי.
בהצלחה
[ליצירה]
ה'זעם' ההוא נכתב בחיוך גדול.
תודה
ואם יורשה להעיר להערה:
נראה שהבל נקרא כך כי מעשיו לא הותירו רושם (ואף הוא עצמו), כאד המתעבה לרגע ונגוז.
סבי העיר בדרשה על פרשת תולדות, שתחילת התרחקותו של עשיו היתה בכך שלא היה רועה צאן כמנהג משפחתו ('יושבי האהלים') אלא היה איש שדה.
[ליצירה]
סגנון פיוטי, מתוח, כתפילת הנאחז בצוק. סיום מפתיע, גם בצורה ובעיקר בתוכן.
מעניין, יפה, ההתמקדות המוזרה בגרגירים מחדדת את השיר (לא מצאתי מילה ברורה יותר)
תודה
[ליצירה]
הערות
כללי - הגישה האישית (ופה ושם אף רגשית) מתאימה יותר ל'דעה' ולא ל'מאמר'
האם נושא המאמר הוא חיוב נשים במצוות, או מעמד האשה? בנושא מעמד האשה יש עוד מקורות רבים, הדנים במשפט, ממונות, יחס גבר ואשה, אופי האשה וכו'. אם הדיון הוא בחיוב במצוות נראה שאתה חורג קצת לתחומים אחרים.
'נשים ועבדים פטורים...'
לתפילין אין זמן מוגדר בתורה, לא מניחים תפילין בלילה כדי שלא יירדם בהם.
'הדבר נובע ממה ששנינו...' הפטור מקריאת שמע ותפילין לא נובע מהכלל, הוא גזירת הכתוב 'ושננתם לבניך'. הכלל המובא במקור השני נלמד בבנין אב מהפטור מתפילין וקריאת שמע.
'כל מצוות האב על הבן...'
מה מקור הפירוש (נשים עסוקות ואין להן זמן)? מה הקשר בין עיסוקי הבית לפטור מלימוד תורה או לבישת ציצית? למה הן חייבות באיסורים שהזמן גרמם?
'מעניין שהחברה החרדית...' - כמו שציינת 'אין לדיין אלא מה שרואות עיניו', נראה לי שאתה שופט על סמך הכללות והנחות.
'נשים בברכת המזון, דאורייתא או דרבנן...'
'בכל מקרה...' - לא הבנתי מה המסקנה, חשוב לחכמים לחייב את הנשים? חשוב לחכמים שהנשים לא יהיו חייבות מהתורה? מה הגורליות העצומה של התשובה?
'הכל עולין...'
'הגמ' לא היתה מוטרדת...' - אז למה הברייתא עונה על השאלה הזו? (אשה עולה למניין שבעה, משמע - אשה מוציאה ידי חובה את הגבר)
במקור הזה לא כתוב שאשה פטורה מקריאת התורה, ייתכן שהיא חייבת לשמוע את הקריאה אבל מנועה מלעלות משום כבוד הציבור.
'מרגישים רתיעה' - הידד! גישה אנתרופולוגית ונאורה, נקיה מדעות קדומות והתנשאות.
'אין ממנין שליח ציבור'
להלכה זה כן נפסק, אבל ברוב התפילות לא מקפידים על כבוד הציבור, אלא שולחים את מי שמוכן לעלות. לא שולחים נשים כשליחות ציבור בגלל בעיות צניעות.
'מגולח כהלכה' - מה הקשר?
'תבוא מאירה'
לא מספיק לענות אמן - 'עונה אחריהן מה שהן אומרין'. (קטן וודאי לא מוציא ידי חובה).
'תתבייש לך...' - אז למה לא תבוא מאירה על מי שגדול קורא לו? גם הוא לא יודע לקרוא.
הרמב"ם: 'כל מצוות לא תעשה...'
מצוות שהזמן גרמן הן לא בהכרח קולקטיביות - ציצית, קריאת שמע, קידוש בשבת הן מצוות עשה שהזמן גרמן, והן מוטלות על היחיד.
'הנשים אינן לוקחות חלק במצוות קהילתיות' - דוגמאות?
'אמר רב הונא...'
יש להפריד בין זימון לברכת המזון. ייתכן שאשה לא מזמנת ועדיין חייבת בברכת המזון מהתורה.
'מערכת יחוס' - הקשר למשל לא ברור. איפה במשל ציר המספרים ניצבים ערכי התורה ודרכי הביצוע?
'המאה ה21 או המאה ה21 לפני הספירה' - לא ברור שההתפתחות הטכנולוגית והמדעית גררה גם התפתחות אנושית. האם האנשים היום חכמים יותר? מוסריים יותר? האם החברה היום טובה יותר?
נ.ב.
יש כמה בעיות עריכה ואיות - 'לפטור' ולא 'לפתור', 'אין זה מכבוד' ולא 'זי', 'אשה אינה מחוייבת(ואולי מותר לה לעשותן) במצוות אלו לא בגלל...' (שכחת את ה'לא'). את רוב הפסקאות כדאי לערוך ולסדר.
תגובות