אגדה מדברית – מודרנית 

          בלב המדבר הלוהט שוכנת עיר פלאית. העיר משופעת בארמונות לרוב. הארמונות יפים ומרהיבי עין וברובם הנם העתק של ערים ידועות השוכנות אלפי מילין הרחק מכאן. 

          והרי לפניכם רשימה חלקית של הארמונות:

ראשון הוא ארמון המחקה את עיר האורות השוכנת בליבה של אירופה ובו מגדל ברזל בנוי לתלפיות, כיכרות משופעות במזרקות ושער ניצחון גדול השולט על הכל. 

השני מחקה את בירת האימפריה הרומית ואף קרוי על שם שליטה הכל-יכול – סיזאר – ובו פורום מפואר, שדרת חנויות מעוצבות, פסלי אלים אשר אלינו מדי שעה מדברים ומופע של אורות מרצדים.


השלישי מחקה את עיר התעלות והגונדולות הרומנטיות, מגדל הפעמונים והבתים העתיקים.

הרביעי קרוי על שם בירת מרוקו – מרקש – ובו בזאר מזרחי ענק, יפה ומאוד מפואר.


החמישי מעוצב במתכונת עיר גורדי השחקים, פסל החירות וחנויות המעדנים

והשישי – הוא העתק של בירת הסרטים ובתוכו גם אריות אמיתיים שוכנים.


השביעי בנוי בצורת פירמידה ומקים לתחייה  את מצרים העתיקה. אולמותיו מעוטרים בפסלים  וקירותיו – בכתב חרטומים.


השמיני הוא ארמון תענוגות מופלא שבתוכו מצוי ריף הכרישים ועולם הים המושלם.


התשיעי מעוצב כולו על פי הציפור הורודה ,האצילית והיפה אשר פלמינגו היא קרויה ובתוכו גן נאה המקסים את עיני כל הבא בשעריו.


העשירי אינו אלא אי המטמון אשר לחופו מתנהלים קרבות ימיים סוערים בכל הערבים.


הבא בתור הוא ארמון הסוגד לאמנות הקרקס, מופעי ליצנים מכל הסוגים – רואה בו כל מי שאליו נכנס.


וסוגר את הרשימה הזו, החלקית, זה הקרוי על שם מטוס הקרב מיראז´ שבחזיתו מדי ערב – הר געש מתפרץ בלהט רב.


          בלב העיר הפלאית עשרות  מזרקות  אשר לצלילי מנגינות הן רוקדות, מופעי קסמים הן מחוללות.

 

          ולעיר מלך כל יכול - $ דולר שמו.


          ולעיר אלילה רבת כוח ואון, השולטת בה בגאון, הלא היא אלילת המזל.


          אל העיר מגיעים אנשים מכל קצווי תבל, מתפעלים הם ממראותיה, חורשים וסורקים את רחובותיה וארמונותיה (מלונותיה). אך לרובם יעד מועדף אחד – ההימור!


          עבודת ההימור נעשית במאות מקדשים מעוצבים ומסוגננים. המזבחות  הן מכונות נוצצות וצבעוניות, מכל הגדלים ובכל הצורות. הן פותחות את פיהן במנגינות ורק דבר אחד ממאמיניהן דורשות:

money,  money,   money    באלפי מטבעות. כאשר את דרישתן מספקים הן לעתים נעתרות ומעניקות למאמיניהן מתנות ותשורות.


          אלילת המזל הכל-יכולה ברצותה נוטה חסד לאחד המאמינים והופכת אותו לעשיר באנשים. אך מעטים הם נבחריה ורבים, עשרות מונים, הם אלו השבים לבתיהם בכיסים מרוקנים ובבושת פנים. אך אל דאגה, את מקומם ימלאו חדשים אשר כיסיהם במטבעות גדושים ובלבם אמונה שהפעם, רק הפעם, תגברנה התקווה והאמונה התמימה על המציאות העגומה.


          וכך מתנהלים החיים בעיר הפלאים. אלפים את פרנסתם ממנה מוציאים, חלקם במנות גדולות ומרביתם במנות קטנות אשר את צרכי משפחותיהם בקושי מכסות.


          ואתם – קוראים יקרים – אם תרצו בעיר הפלאים לחזות, אתם מוזמנים על המטוסים והרכבות לעלות, כרטיס ללאס-וגאס לקנות ולנחות בעיר החלומות.