[ליצירה]
קצת משוחדת...
ובכל זאת - זה שיר מעניין מאד, שקורא ליתר העמקה.
הבית השלישי והחמישי מבריקים.
קצת על החריזה - אמנם כל השורות חרוזות, אבל חריזה שמסתמכת על הטיות-ריבוי היא פחות טובה, בדרך כלל. עדיף למצוא חרוז מקורי על פני חרוז סיומת "ים" ו"ות".
ניצן
(ממחזרת הערות שהיא עצמה קיבלה לא מזמן)
[ליצירה]
אני ממש יכול לדמיין את התמונות בשיר כקמפיין של הממשלה נגד אלימות ועידוד ההזדהות עם הקורבנות של החיים.
תמונה טובה, תמונה טובה, תמונה רעה.
ובסוף - לקט של צרות.
חבל שהממשלה מתמקדת רק בחומר ולא ברוח
[ליצירה]
רציתי להעיר גם
כשכתבתי את זה חשבתי גם על השואה...
[ליצירה]
[ליצירה]
תמשיכי, חמודה.
השיר השתנה קצת מאז שראיתי אותו :-)
(אולי בכל זאת כדאי למצוא דרך לחרוז גם את 2 השורות הראשונות?
את יודעת, מה שיפה בכתיבה בחרוזים, זה שהיא מאד מגבילה. ובגלל שהיא כל כך מגבילה צריך להתאמץ יותר כדי למצוא את המילים הנכונות. וכשמתאמצים יותר - מקבלים יותר. כשניסיתי להגביל את עצמי לאתגרים שונים גיליתי שדווקא כך מצליחים להביע דברים בצורה מדויקת, כי חושבים יותר עד שמופיעה המילה הנכונה.)
בהצלחה!
[ליצירה]
קשה לי ועצוב לי ההשוואה הנוראית
הזו שאת עושה כאן בין המחבלים בבית
חב"ד לחיילי צה"ל...
אם כל הכאב הגדול שבאמת יש לי על המאבק לפינוי
בית השלום אני חושב שאת צריכה להתבייש שאת
עושה השוואה כזו ועוד קוראת לחיילי צה"ל
אויבים...
עצוב ... עצוב...
[ליצירה]
לא עשיתי השוואה בין רוצחים למגרשים.
עשיתי השוואה בין ההרגשה הנוראה של כל מי שמרגיש חלק מעמ"י ומזדעזע פעמים ברצף.
יש כאן 2 בתים, אחד בא"י וארץ הגולה. בשניהם גרו אנשים במסירות נפש על כלל האומה:
אחד על א"י, והשני על עמ"י. שניהם בהקרבה ענקית,ובלי ח"ו זלזול, על מה שהשני מוסר נפשו.
וגם
יש פה עיתוי נוראי של הממשלה לבוא לגרש.
אני לא הראשונה שקראה לאנשים שבאים לפגוע בחברה שממנה באו "אויבים מבית", מוכר הביטוי "אויבים מבית ומבחוץ".
אגב-
אתה יודע שבית חב"ד הראשון בעולם היה בחברון והוא נהרס בפרעות תרפ"ט?
[ליצירה]
אם אני אישה זה אומר שהקב"ה נתן לי את הכוח להתמודד עם הבעיות שיש לנשים, ולא עם הצרות שיש לגברים. ואני חושבת שזה ככה גם הפוך, לא יודעת, לא ניסיתי...
[ליצירה]
לא עשיתי השוואה בין רוצחים למגרשים.
עשיתי השוואה בין ההרגשה הנוראה של כל מי שמרגיש חלק מעמ"י ומזדעזע פעמים ברצף.
יש כאן 2 בתים, אחד בא"י וארץ הגולה. בשניהם גרו אנשים במסירות נפש על כלל האומה:
אחד על א"י, והשני על עמ"י. שניהם בהקרבה ענקית,ובלי ח"ו זלזול, על מה שהשני מוסר נפשו.
וגם
יש פה עיתוי נוראי של הממשלה לבוא לגרש.
אני לא הראשונה שקראה לאנשים שבאים לפגוע בחברה שממנה באו "אויבים מבית", מוכר הביטוי "אויבים מבית ומבחוץ".
אגב-
אתה יודע שבית חב"ד הראשון בעולם היה בחברון והוא נהרס בפרעות תרפ"ט?