כי השלהבת בנשמתו של יוצר לא יכולה לעצור במהלכה מעלה מעלה...לבעור!
זהו גורלו של משורר...
הכתיבה שלך נורא עדינה ונדמה שכאילו בשקט אתה חודר לנשמות של אחרים...ונוגע...
בהערכה רבה
פרח בר.
[ליצירה]
כי השלהבת בנשמתו של יוצר לא יכולה לעצור במהלכה מעלה מעלה...לבעור!
זהו גורלו של משורר...
הכתיבה שלך נורא עדינה ונדמה שכאילו בשקט אתה חודר לנשמות של אחרים...ונוגע...
בהערכה רבה
פרח בר.
[ליצירה]
בענין הדטרמיניזם,
עיינו המשך המאמר.
בענין התפילה:
שאלותיכם תקפות גם אם אין התפילה קבועה מראש (וראו מה שאמרתי על הקרבנות בהמשך)
בענין המשמעות הקיומית: ראו את החלק השלישי
בענין קאנט: לא חובה לקבלו אך אזי תצטרכו לתת הגדרה יותר הולמת לקיום ותשובה יותר הולמת לברקלי (שטען שאין דבר קיים מלבד החושים)
ולסיום, לדעתי, אי הרצון של האדם להכיר את אי היותו חפשי נובע מאותו המרי המתואר בהמשך המאמר
נ.ב. ולא מיגד , אני לא אידיוט
[ליצירה]
סחתיין על הפרשנות...
אך אבהיר כוונתי: המפתח להבין את הבית השני הוא באמת בלהבין את הסיפא של הבית הראשון.
האוהב בשיר לא מרגיש עצמו ראוי לעלמה - לא כבן זוג ולא כמשורר שישורר עליה ויקים לה זכרון לדורות כמו שדנטה הקים לביאטריצ'ה או פטררקה ללאורה (עטי לא יעמיד וכו') .
מאידך הוא רוצה בה. ומצד שלישי הוא אוהב אותה ורוצה בטובתה, והרי ידוע לו שהוא אינו ראוי לה.
מצד רביעי, הוא יודע שגם העלמא איננה רואה בו מחזר ראוי.
כל זה יוצר מעגל סגור שממנו אין להחלץ.
לכן כל השיר כולו צריך להיות מובן כציני ומריר.
"את כחול וכו'" : כלומר, מכיוון שאיני ראוי לך ורוצה בטובתך ומאידך את אינך רואה בי כראוי לך, הרי שאין לך אלא להפנות אלי עורף ולא להביט בי יותר. (ובסוגריים: אני רוצה בך! הסתכלי עלי!)
אגב, "הררי הצחור בינות שפתי הארגמן" זה פשוט טוהר חיוכה...
כל השאר ממשיך כנ"ל: שלא תתני לי אפילו אפשרות לראות את קצה שמלתך ואז אין לי אלא למות כי אין משמעות לחיי בלעדייך - אם רק תרצי בכך.
כתבתי את זה לפני הרבה שנים כך שאל תדאגו :-)
[ליצירה]
לי נדמה שלמרות שכמובן השיר כתוב מתוך נקודת מבט פמיניסטית קמעה, אין פה ניסיון להביע תובנות גורפות כלשהן על העולם, הגברים וכו' אלא יותר נסיון להזדהות עם אותה נערה מיביש גלעד ולהעביר את האווירה של הסיטואציה המתוארת (כפי שרואה זאת המחברת בדמיונה).
הייתי מתאכזב לשמוע שכל הפואנטה של השיר הזה (או של כל שיר אחר) היא להצהיר על איזושהי עמדה.
אך אולי זאת רק משום שאני נגד אמנות מגוייסת....
תגובות