הציקלון שהלך לאיבוד / דוד פש (סיפור, שהחזאים אומרים שיקרה באמת) חורף, פברואר 2003 היה היה ציקלון קטן, ודי מסכן, שהלך לאיבוד. בתחילה, כמו כל ציקלון שמכבד את עצמו הוא הלך באחת השלוחות המזרחיות של מרכז הציקלונים, והוא השתדל ללכת בעקבות הציקלונים הגדולים שהלכו לפניו. אך לפתע, ללא כל תחזית מוקדמת, הופיע אנטי-ציקלון ענקי, גדול שמן ואכזרי. והוא פיזר את כל הציקלונים- אפילו את הגדולים ביותר... ובעקבות כך, מצא את עצמו ציקלונינו המסכן, באזור רדוף רוחות (לא רפאים) וגושי אויר פולאריים לחים ומאיימים. כך הוא שוטט לו מספר ימים, מזרים עננים לפה מזרים עננים לשם, או בעצם: לא עושה שום דבר בעל ערך ברומטרי מסויים. כך הוא חיכה הרבה זמן למשהו שיקרה, אבל המשהו לא קרה, עד ש... * קיץ, יולי 2003 – התחנה המרכזית למדידות מטראולוגיות של רמת-הגולן "בוס!!!" צעק מישהו אל ה"בוס" של התחנה המקרטעת "בוא מהר בוס, יש כאן משהו מוזר ביותר" "מה זה???" צעק הבוס בהתפעלות וקירב את חוטמו השפיצי אל מסך המחשב, שהיה עסוק בלהציג מפת-שקעים (מפה שמציגה את השקעים המטראולוגים) של המזרח התיכון "זה אמצע הקיץ, לעזאזל! יש בעיה במחשב, לא יכולים להיות כאלה שקעים גדולים בקיץ..." ציקלונינו הצעיר, מלפני כמה חודשים כבר לא היה צעיר כל-כך, ומאז הוא הצליח לצבור הרבה כוח, ו"לשאוף אורי צח". אבל עד מהרה הוא מצא את עצמו בסכנה גדולה. זה היה אמצע הקיץ, והוא היה הציקלון היחיד שהסתובב באזור ב"שעות-כאלה", והציקלון הקרוב ביותר, היה במרחק עשרות אלפי קילומטרים מכאן- באזורים הטרופיים-המערביים. ככל שעבר יותר זמן, הסכנה החריפה יותר ויותר, וטבעת חנק שלא הותירה הרבה סיכויים הלכה והתהדקה סביב הציקלון. הוא היה יכול לחוש בנשימתם של האנטי-ציקלון, נושפים בעורפו. כבר לא היה לו כל סיכוי, והוא לא היסס... "בום!!!!" גדול נשמע, והציקלון פשוט "בלע" את כל האנטי-ציקלונים שחנקו אותו, מה שיצר את המכתש הגדול... כאשר הרגיש הציקלון שהוא בנקודת השיא שלו, הוא החליט (מחקה מספר ספורטאים ידועים לשמצה) לפרוש סופית מכל העסק המטופש הזה, והלך לחפש את עצמו, ו"לנשום" קצת אויר צח במונסון ההודי. אחרי כמה חודשים של חיפושים, הוא חזר כולו: צנום, רזה, כחוש, חיוור וכמעט חסר כל חשיבות ברומטרית. הוא חזר למערכת הרוחות עולמית לזמן קצר, ואז פרש שוב לגמלאות... וכאן גם אני אפרוש, כי יש לי מחר בגרות בגאוגרפיה... * התחזית משודרת בחסות קלאב-הוטל אילת. קלאב אין אילת. קלאב-הוטל טבריה. וקלאב הוטל לוטרקי יוון. וארמון השושנים רודוס יוון. מלונאות ונופש בארץ ובעולם...