הרבה מקדשים קטנים יבנו את בית המקדש
על ידי משה אהרון
ולא רק אותו המקדש הקטן שבין איש לאישה.[שנקרא קידושין]
אלא גם גם אותם של בין איש לרעהו.
כשהוא מצווה תחילה על המשכן מה מקום מצא לענין השכינה
לדלג למקדש ועוד תוך דגש על שכינה בתוכם ולא תוכו.
אלא שהדברים נובעים גם מהציווי :
קדושים תהיו כי קדוש אני...
שאומנם לימים המקדש בירושלים יהא ליבתו של עם ישראל
ושם יהא משכנו הכללי של ה'.
אך זהו משכן כתשקיף ומראה להוויתה של הקדושה בכלל ישראל לפרטיו.
בין איש לרעהו.
בית המקדש יהא תלוי קודם לכל בהרבה מקדשים קטנים
שיתקיימו בין איש לרעהו.
אום פרטים יהודים הנוהגים בקדושה דווקא בין איש לרעהו
ואזי משתוקק הקדוש האחד בבחינת קדוש אני
ללהיות ביניהם ובתוכם לקיים מקדש קטן של שילוש קדושה.
והנה כי כן, גאולת ישראל בעת הזו וודאי בניין המקדש
תלויים קודם לכל במהפכה של תיקון חברתי .
בהקמת הרבה הרבה מקדשים קטנים כאמור
זה גם המפתח לגאולה השלמה.