. ברית המילה, למה !

הקב"ה ביקש לכרות עימנו ברית דווקא גם בגופינו להיותינו שותפים עימו גם בבריאת האדם בבחינת אשר ברא לעשות .

והנה הברית בהסרת העורלה היא גם כעין הסרת הלוט מפני תפארתה של היצירה.

זאת ועוד האוייב הגדול ביותר של האמונה של עם ישראל בקב"ה היא דווקא הערווה והזימה שיכולה לנבוע ממנה.

לפיכך ציוונו הקבה בברית המילה דווקא באותו המקום.

כשכביכול נסמל בכך שאנו כורתים ברית ודווקא באותו המקום הרגיש לגלותו שיהא לא רק טהור וכביכול שקוף,אלא ערובה לברית של כלל ישראל עם אלוהיו והנה זה סודה של ברית המילה שהברית של כלל ישראל עם אלוהיו תלויה בשמירת ברית המילה לא רק הפיזי אלא גם המוסרי ערכי של כל אחד מישראל

כך שכל אחד מעם ישראל יזהר חלילה מלשגות בזימה שהרי יודע הוא כי כל הברית של עם ישראל עם הקב,ה תלוי ומשועבד לשמירת טהרת הברית שלו.

של כל אחד ואחד מישראל

2. הבריתות של הקב"ה עם האנושות בכלל ועם עם ישראל

בפרט.

הרוצה להבין לאשורה את ענין ברית המילה חייב להתייחס אליה כאל ברית המשתכללת מברית יסוד קודמת,כוללת יותר - עם כל האנושות כולה .

הנה אם כן, ברית היסוד, היא בריתו הראשונה של הקב"ה ועם כל האנושות כאמור.

הברית הינה אותה הברית שהקב"ה כרת עם נח ובניו לאחר המבול לקדש את החיים את חייהם של בני אדם.

להזהיר על "לא תרצח".

לפיכך גם הדיבר הראשון המקביל ל"אנכי ה´" הוא לא תרצח.

על בסיס ברית יסוד זו כרת הקב,ה ברית נוספת המשכללת את הברית היסוד כאמור והיא ברית המילה המקבילה בלוח השני:

ל"לא תנאף".

הנה כי כן זה התימוכין וזה החיבור לתגובתינו הקודמת .

שברית המילה לא בכדי מתמקדת באותו האיבר להזהיר ולהרתיע כאמור מתועבות הזימה ומ"לא תנאף".

ואכן שימו לב מתי הברית הופרה וחוללה תמיד כשעם ישראל נסחף בזימה.

גם לא בכדי בלעם ידע כי :

"אלוהיהם של אלה שונא זימה"

ודווקא בהקשר לעם ישראל.

והיה אם יש קורא לדברים והיה בהם שביב של קורת רוח ו/או יישוב הדעת,אנא חמישה לצדקה כי ממנה תוצאות חיים של גאולה.