. משהו על הפסוק המפורסם מהנביא מיכה

  "כימי צאתך מארץ מצרים אראנו נפלאות"

 

מתוך להיטות מובנת, כולם "דוהרים"להדגיש את הסיפא התוצאתית של : ה"נפלאות".

 אבל מתעלמים מהרישא ומהתווך.

 שהם לעניות דעתי, העיקר האופרטיבי המנחה והמביא לתוצאהשל הסיפא.

 הרישא : "כימי צאתך מארץ מצרים"

 התווך : "אראנו"

 ועתה צא ולמד הנפלאות יכולות להיות נפלאות

 ויכולות לכזב בדמות של : "נפל - האות".

 אם כן הנלפאות הן ביחס ישיר למדד התחושות והזכרוןשלך אישית - האדם מישראל .......

 רק דרך משל אם היה בתחילת המאה שעברה אדמורים היומתעלים בדמות נחשון לקפוץ למים,עת קול התור והטוריה של החלוצים נשמע בארצינו ונוהריםהיו במליונים או לפחות במאות אלפים לארץ ישראל.

 כי אז היו מקיימים את היסוד של : "צאתך ממצרים" ואזי שייך היה לצפות להמשך לנפלאות בדמות : "קריעת ים סוף".

 קריעת ים הגלות אלי סופו.

 אבל קול הזמיר מארץ ישראל לא נשמע רק קול אוהלי תורהבערבות אירופה הטמאה שהחרישו אל הקולות מארץ ישראל

 וכך האות הגדול ההוא "נפל" במקום להשתכלללכלל "נפלאות"

 זהו שהתווך הלך לנו לאיבוד כמו גם בימים אלה

 התווך של "אראנו"

 הקב"ה מראה לנו שוב ושוב ואנו מסיטים מבט וכך שוב ושוב "נופלים האותות"

ואנו מתפלאים איפה האותות