בס"ד

 

 משהקדים הקב"ה וציווה על משה בפרשה קודמת - פרשת תרומה לאמור :

 דבר אל בני ישראל ויקחו לי תרומה".

 תרומה שבחומר בלבד.

ביקש עתה הקב"ה לחדד למשה ולכל רועה שבכל דור ודור את ההבדל הגדול , שבין אותו צווי אלוקי חד פעמי לתרומה שבחומר כאמור , לבין הציווי לדורות המצופה מכל מנהיג בישראל  לענין ה"אור". אותה התרומה הרוחנית. :

 "להעלות נר תמיד" [ו"נר אלוקים- נשמת אדם"[

  כאן בפרשתינו - פרשת תצווה, לא בכדי, פותחת התורה בסתם "אתה תצווה .

 במן קריאת נצח כאמור, המופנית לכלל: לכל מנהיגי ישראל, שבכל דור ודור.

  לכן גם המקבילה שבין "ויקחו לי תרומה" שבפרשת תרומה

 לבין : "ויקחו אילך שמן זית זך..." שפרשתינו - פרשת תצווה.

 ואף יותר מזה.

לא יפלא כי ציווי על זה, חותמת התורה  בקביעה :

 "חוקת עולם לדורותם מאת בני ישראל

 לאמור :

 כך מצווה כאמור כל מנהיג בישראל: לצוות אך על כך, כי מ"א" ,עד " ת"] ="מאת"] להפיק מעם ישראל:

 אך: שמן זית זך להעלות נר תמיד לעולם כולו .

 זה היעד האיסטרטגי  - להעלות אור לכל העולם. וכל השאר [התרומות החומריות] , אינם אלא הכרח של שעה ולצרכים חד פעמיים