[ליצירה]
וואו....
ריגשת אותי..
כל כך כל כך.....
איזה אדם גדול הוא היה,
ואתה מתאר אותו כ"כ מדהים....
אני מצדיעה לך
על ועם אותה הצדעה אליו.
יהי זכרו ברוך.
[ליצירה]
בתגובה לשירך:
ירושלים של ברזל (במנגינת ירושלים של זהב)
במחשכיך ירושלים מצאנו לב אוהב
עת באנו להרחיב גבוליך ולמגר אויב
מקול מרגמותיו רוינו ושחר קם פתאום -
ורק עלה, עוד לא הלבין הוא וכבר היה אדום
ירושלים של ברזל ושל עופרת ושל שכול
הלא לחומותייך קראנו דרור
הגדוד, רגום, פרץ קדימה, דם ועשן כולו
ובאו אמא אחר אמא בקהל השכולות
נושך שפתיו ולא בלי יגע, הוסיף הגדוד ללחום
עד שסוף סוף הוחלף הדגל מעל בית הנכאת
ירושלים של ברזל ושל עופרת ושל שכול
הלא לחומותייך קראנו דרור
נפוצו כל גדודי המלך, צלף - נדם צריחו
עכשיו אפשר אל ים המלח בדרך יריחו
עכשיו אפשר אל הר הבית וכותל מערב
הנה הנך באור ערביים, כמעט כולך זהב
ירושלים של זהב ושל עופרת וחלום -
לעד בין חומותיך ישכון שלום
[ליצירה]
---
זה כתוב יפה מאוד (אהבתי את הדימוי של בית-המקדש הנסוג), אבל אני לא מסכים.
העובדה כי ירושלים עברה כיבושים ומחלמות רבות במהלך שנות קיומה לא מעידה על רוע הטמון בה, כי אם על טוב.
העובדה שיש מריבה ומחלוקת על חפץ מסויים לא מחייבת הסתכלות שטחית על שני הצדדים שרבים, אלא הסתכלות מורכבת של חיפוש הצדק.
ולכן, ירושלים לא יכולה להיות העדות לכך שמעולםלא התקדמנו. ממש ההיפך.
prednisolone side effects in dogs go prednisolone 5mg tablets
[ליצירה]
יש גבול לכל דבר...
ולמרות שעד עתה אני יושב מחריש ומשתומם (בין פרץ צחוק אחד לחברו) אל מול האימפריאליזם הדורסני המתנפל פעם אחר פעם על שמוליק יקירנו על לא עוול בכפו (נכון, על לא עוול בכפו (אחרי הכל, זו התוכנה...)), הרי שלנוכח מתקפה בוטה זו על השפה העברית בכלל ועל ננסי דרו בפרט, אין לי אלא לקום ולומר: "היכלמו לכן, אימפריאליסטיות נבזיות!" או, בלשונו של שמואל יקירנו (גרסה קודמת של התוכנה): "היכלמו מהפכה לכן אש, אימפריאליסטיות קרב נבזיות קץ!".
פועלי כל העולם, התאחדו!
[ליצירה]
עוד קצת הלכה
1. במסגרת הדיון ההלכתי בגר תושב, חובה לקרוא גם את מפרשי הרמב"ם (בייחוד הראב"ד והכסף משנה) ולא רק אותו עצמו. הם מסבירים שאמנם דין גר תושב המקורי הוא בזמן שהיובל נוהג, אך ודאי גם כיום קיים דין זה. הרב אריאל מגדיר את ההבדל הזה כהבדל בין גר תושב "דה יורה" (להלכה) ו"דה פקטו" (למעשה).
2. הבדלים רוחניים אינם מדד להיותנו גזע נעלה יותר. יכולות רוחניות גבוהות יותר אינן הצדקה לכלום, שאם לא כן היו כל תלמידי החכמים המצוטטים כאן צריכים לראות באחיהם בני ישראל הפשוטים גזע נחות.
3. ריה"ל כתב ספר יהדות מרכזי אחד, וגם הוא ספר מחשבה (הכוזרי). מעבר לזה הוא היה משורר. משורר טוב, יש לציין, וודאי תלמיד חכם עצום, וודאי שיש לראותו כאחד מגדולי ישראל שבכל הדורות, אבל עדיין יש גדולים אחרים, שעד לדור האחרון נחשבו כבעלי חשיבות רבה יותר למחשבה הישראלית, שחלקו עליו (ומי לנו גדול כרמב"ם, שחלק על ריה"ל בתחום זה (פעם עוד לימדו גם את זה בשיעורי מחשבת...)).
3. הדרוזים אינם אויבי ישראל. הם נמצאים ביחידות הקרביות החשובות ביותר, ומשרתים שירות צבאי מלא ומועיל (ואגב, ארוך ומשמעותי יותר מזה של בני ישיבות ההסדר - אבל זה טיעון רק לצורך הויכוח, ונעזוב אותו בצד...).
4. שחף - אם נקבל את הטיעון שלך אין לנו זכות להתלונן על גירוש ספרד, או על כל גירוש אחר, ואף לא על הגירוש המתוכנן שהיה תוכניתם המקורית של הנאצים.
5. הרצון להוציא את השואה מן הדיון הוא עצימת עיניים מול המציאות. גזענות היא גזענות, ושינוי מקום, אדם או איצטלה לא משנה דבר. שנאה מובילה להרג. כך היה תמיד, ולרוע המזל נראה שכך גם יהיה. הרצון לברוח מהשואה בנימוק של אסוסיאציות לא נעימות הוא בריחה מהאמת שבטיעון. אם ההשוואה לשואה לא מדויקת - בבקשה! לכתוב ולנמק. אם היא מוצדקת, אסור לברוח ממנה.
[ליצירה]
יש גנב נשמות, ויש גנב נשמות
יש המון דרכים לגנוב נשמה. אין ספור דרכים - כמספר הבריות שבעולם +מספר החתולים*8. אבל יש גניבת נשמה ויש גניבת נשמה. ערפדים גונבים נשמות - ויש לזה משמעות מסוימת. חתולים גונבים נשמות - ויש לזה משמעות אחרת (להרחבה והעמקה נא עייני בנספח 1, "תשע נשמות" מאת אסתר שטרן... הו. זה היה טיפשי לא לבדוק את הקישור טרם הכתיבה. נו מילא.). גם כשהירח גונב נשמות זה אחרת. כשאנשים גונבים נשמות אחד מהשני, אז כמו האנשים - זה יכול להיות טוב או רע, וזה בדרך כלל שניהם.
לדעתי הקטע שבו המלך חוכמה מתעורר הוא קטע עצוב. זה מה שנשאר ממנו? זה מה שהמבוגרון השאיר ממנו אחרי שהוא לקח אותו? ממה שראיתי, כהדס גנבה לך את הנשמה, כהגדרתך, היא לא מחקה אותה.
המבוגרונים לא רעים. הם עוזרים, ואפשר לסמוך עליהם שיעזרו. אבל יש בהם יותר מדי פראות ויותר מדי הקרבה כדי שיהיה אפשרי לתת בהם אמון אמיתי, כגזע. הם צריכים לעזור - ואז לחזור לישון. והאנשים צריכים לזכור אותם, להעיר אותם בעת הצורך ,ולהתפלל שלעולם לא יזדקקו להם.
כי אפשר לגנוב נשמה, ואפשר לגנוב אותה.
[ליצירה]
אמת. אך מה השקפתם של הדרוזים על אותו סא"ל? או על תושבי כסייפה? הנקודה שלי היא שמקרי חריגה מהנורמה אינם יכולים ללמד אותנו דבר על הציבור ככללו. כקהילה - הדרוזים נאמנים ומסורים למדינת ישראל ולאזרחיה.
דומני שסיכמנו את הנושא. אני מבין שאתה חולק עלי, ומבין מדוע. אני מכבד את דעתך. אם אין נקודות מהותיות חדשות לדיון - אני מציע שנעזוב את הנושא.
[ליצירה]
אולפניסטיות יקרות,
עם כל הכבוד והיקר (ויש), הדיון הזה כבר מזמן איבד כל טעם (אני עומד להיות בוטה ומרושע עכשיו. נא לקחת אותי בפרופורציות, ולזכור שאני לא באמת כזה. רק לפעמים) וכל מינימום של היגיון שהיה בו מלכתחילה. אין, חוזר שנית א י ן, שום אפשרות לזרוק מושגים לכל עבר, לצטט שביבים משיעורי מחשבת, לפזר שמונה סוגים שונים של טיעונים כאילו הם כולם אותו דבר, ולצפות להגיע לאיזושהי מסקנה מסודרת.
עכשיו, באמת שאני לא מתכוון להתנשא, והסיבה היחידה שאני מרשה לעצמי לכתוב את זה היא שברור מתוך מה שעלה כאן בדיון שאת הנושא הספציפי הזה כנראה שלמדתי קצת יותר לעומק מכמה מהמשתתפות. אז אנא - אם אני עולה על העצבים, התייחסו לתוכן דברי, ולא לסגנונם.
לעניין.
הלכה - העניינים שהוזכרו: גר-תושב, והטיעון של שחף - "האידיאל הוא שיגורו יהודים _בלבד_ בארץ ישראל". תשובתי: (כל הציטוטים ממאמרו של הרב יעקב אריאל, "יחסנו לערבים", בחוברת "ארצי" ד') גר-תושב הוא נכרי תושב א"י המקיים את שבע מצוות בני נח. "המוסלמים לכל הדעות מקיימים את שבע מצוות בני נח" ולמותר להוסיף (ויעיד על כך כל מי שמכיר, ולו באופן השטחי ביותר, את שבע מצוות בני נח ואת הדת הדרוזית) - גם הדרוזים. פרטי גר תושב - זכאי לכל השירותים של המדינה והציבור, מצווה להתייחס אליהם בדרך ארץ וגמילות חסדים, ישנן הגבלות מסוימות על תחומי מושבם. שחף - "התורה מכירה במושג 'גר תושב'. מושג זה אינו רק בדיעבד... הוא מושג של לכתחילה" (הרב אריאל).
מחשבה - גזענות היא דבר שלילי נקודה. (.) היחס למישהו כאל נחות ממך הוא גזענות והוא שלילי במובן השלילי ביותר של המילה. לגבי הכוזרי - הדעה המדוברת באה מחציו הראשון של המאמר הראשון בכוזרי. במקומות אחרים הדברים נראים קצת אחרת. הבחירה בעמ"י אינה הופכת אותו לנעלה, אלא פשוט לנבחר. וריה"ל הוא רק אחד הראשונים, וגם לא החשוב שבהם.
וקצת היסטוריה - האינקוויזיציה יצאה ועוד איך כנגד מוסלמים, והאנטישמיות הגרמנית התחילה עוד במאה התשע עשרה, בביטויים דומים לאלו שאפשר לראות בדף הזה. ככה הדברים מתחילים.
כולנו יודעים איפה הם עשויים להיגמר.
[ליצירה]
הו, באמת...
נלך מהקל אל הכבד:
האם יש צורך להזכיר את הישראלים שעוזרים למחבלים ולארגוני טרור? או את קבוצת המתנחלים שמכרה להם נשק? יש הרבה יותר ישראלים שמסייעים למחבלים - והם לא מקבלים מאיתנו יחס של אזרחים סוג ב', כך שאפילו בתירוץ הזה הם לא יכולים להשתמש. טיפשים והולכים נגד הזרם יש בכל קבוצה, ואינני חושב שמישהו יכול להטיל ספק בנאמנותם של הדרוזים כקבוצה (לא ניכנס לנושא הדרוזים בגולן).
ולחלק החשוב: אליטיסט? מאור עציון?!?! אני??? אני תובע התנצלות!
[ליצירה]
שחף - תנסי לשפוך על זה מים...
ציינתי מתנחלים מאותה סיבה שצויין אותו סא"ל בצה"ל - אנחנו מחפשים כאן את הדוגמאות הקיצוניות. כל הנקודה שניסיתי להעביר היא שלמעמד/שיוך/חברה אין קשר לאנשים שיבחרו ללכת כנגד הקו שבחרה הקבוצה שאליה הם מוגדרים כשייכים. ואם היה מדובר בדתיים מאחוזת אתרוג באמת לא הייתי מציין את זה (כי זה לא היה אומר כלום לאף אחד. מי שיודע מה זה אחוזת אתרוג שיצביע!). ובאמת שאין לי שום דבר נגד מתנחלים. אני לומד בהתנחלות. חלק גדול מחברי המחזור שלי מתנחלים. אני לא בטוח שאני לא אגור בעתיד בהתנחלות. אז אנא - דוני אותי לכף זכות.
ולא, אני לא מרמת גן. אני מצטט את הרב אריאל כי הוא איש חכם, שלא נחשד בנטיות פוליטיות מוגזמות לכאן ולכאן, וכי הוא התייחס ברצינות ובמדוייק לנושאים שהועלו כאן, במאמר ברור ובהיר. אם אני מצטט את הרמב"ם, זה אומר שאני ממצרים?...