אני מצרפת בזה קטע ממכתב של חברה בפייסבוק למען בעלי חיים הסובלים מניסויים מחרידים, ופה מדובר באוניברסיטת בבר אילן, מקום שבו  מקבלים התלמידים חוברת ושיעור חובה ובחינה על עיקרי הדת .....
יש לי ותמיד היו לי בעלי חיים ואני מקווה ומאמינה שגם כאן באתר יש קוראים שיבינו לרחשי לבי ולא יכעסו על שאני מעלה כאן נושא זה..

קיים היום דור מיושן שאינו מבין במחשבים וביולוגיה כמו הדור הצעיר ושומר על המחלקות באוניברסיטה ועל הפרנסה באמצעים הנושנים של ביצוע ניסויים מחרידים בבעלי חיים ובהסבר ש"זה לטובת האנושות". קבוצת אנשים גדולה מאוד בארץ מנסה להעביר פיקוח על המעשים האלה - ולשווא - הכסף הוא האלקים והעם הם רק נמלים ב-21 שקל לשעה.

והרי המאמר של הגברת ענת רפואה.

לאוניברסיטת בר-אילן אין אלוהים.

שתי ביקורות של מבקר המדינה שהתבצעו בשבע השנים האחרונות - האחת ב-2004 והשנייה ב-2011 - העלו ממצאים חמורים ביותר על התעללות קשה בבעלי-החיים באוניברסיטת בר-אילן. הביקורת האחרונה, שהתפרסמה לפני שלושה שבועות, חושפת שלא זו בלבד שלא תוקנו המחדלים מהביקורת הראשונה אלא שרמת ההתעללות בבעלי-החיים עלתה ושברה שיאים....

נתחיל בזה שהוועדה הפנימית שמאשרת ניסויים בבר-אילן מורכבת מנסיינים בבעלי-חיים בלבד (בתוספת קישוט סמלי של רב האוניברסיטה), ולא סתם נסיינים אלא הנסיינים שעושים הכי הרבה ניסויים בה. ואם זה לא מספיק, אז כל חוקר באוניברסיטה שמבקש לבצע ניסוי גם בוחר מי משני הנסיינים הראשיים בוועדה יאשר לו את בקשת הניסוי! מה שאתם שומעים.

נמשיך: מבקר המדינה לא מתייחס לניסויים עצמם שגורמים סבל פיזי ונפשי עצום לבעלי-החיים אלא רק לתנאי ההחזקה שלהם לפני ובזמן הניסויים. והממצאים שלו מחרידים - עשרות אלפי בעלי-חיים, מכל הסוגים, מוחזקים בתנאים קשים ביותר בשלושת בתי-החיות באוניברסיטה (הדרומי, הצפוני וחקר המוח), בצפיפות יתר, בהרעבה והצמאה, בחום וקור קיצוניים, בתאורה לא מתאימה, בזוהמה, ללא איוורור, ללא שום פיקוח וללא שום טיפול וטרינרי. אף אחד לא רואה אותם ממטר. מספר חוקרים שהתלוננו במשך השנים על כשלונות ניסוייהם בגלל תנאי החזקת בעלי-החיים נענו ע"י נשיא האוניברסיטה שכשירווח לאוניברסיטה כלכלית, יתחילו לחשוב על שיפור בתי החיות. עד היום לא רווח להם.

השיא (בינתיים): בחודש יוני 2010, לאחר הזנחה מתמשכת, פרצה מגיפה בבתי החיות ובעקבותיה בוצע טבח המוני של כל עשרות אלפי בעלי-החיים (כולל קופים) בשניים מתוך שלושת בתי החיות - הדרומי וחקר המוח. הרגו את כולם וקנו חדשים.

האשמים העיקריים:
הווטרינר הראשי של האוניברסיטה, ד"ר מוטי דרור
http://life-sciences.biu.ac.il/he/node/463
צוות בתי החיות
http://life-sciences.biu.ac.il/he/node/163
נשיא האוניברסיטה- פרופ´ משה קוה
http://www1.biu.ac.il/index.php?id=27&pt=1&pid=25&level=4&cPath=5%2C25%2C27
סגן הנשיא למחקר - פרופ´ הרולד בש
http://www1.biu.ac.il/index.php?id=447&pt=1&pid=7&level=3&cPath=7%2C447
דיקן הפקולטה למדעי החיים - פרופ´ אורי ניר
http://life-sciences.biu.ac.il/he/node/152
כל סגל הפקולטה למדעי החיים
http://lssynapse.ls.biu.ac.il/synapse/mod/resource/view.php?id=856

לידיעתכם, להפצתכם ולכל עזרה אפשרית שלכם.
רק אל תחרישו.