[ליצירה]
ליאורה היקרה
שכתבתי שאני לא מסכימה עם אריכות השיר
התכוונתי לשיר מסוים זה
אין לי בעיה עקרונית עם שירים ארוכים
אני חושבת שכאן האריכות מחבלת בשירך
נראה לי טוב שיש לך חשיבה עמוקה ושאת נהנית לבדוק דברים מכיוונים שונים
אך האריכות כאן יוצרת תחושה שאת לא ממש החלטת מה את רוצה להגיד
ומה מעניין אותך ממש ממה שכתבת
נראה לי שכדאי לך לגבש את מכלול הרעיונות שעוברים בראשך לכדי שיר
ואם קשה אז ל "סדרת שירים"
ההבדל בין "משורר" ל"מתרגל" היא שמתרגל הולך בעקבות האסוציאציות שלו ומבסוט מהברקה פה ושם
ואילו משורר בוחר ובורר מילים
אריכות לא תמיד שווה טיב
[ליצירה]
גנבת טרפים
אני אוהבת את הרעיו שבבסיס השיר
והמשפטים האחרונים מקסימים במראתם
אך יש מקומות בהם "זרמת מדיי" עם האסוציאציות (שלרוב משמשות אותך נאמנה)ונתת מטאפורות "עודפות" (שיכולות לתת חומר לשיר נוסף)
נראה לי שאם היית נותנת את אותו התוכן
אך שוקדת על תמצותו ומשאירה רק את המשפטים החזקים ביותר והפחות בנאלים (כלומר נמצאים רבות על דפי משוררים מקבילים) זה יכל להיות שיר מעולה ,שנותן "בעיטה בבטן" ומטיח בפנים מציאות נשית
צחית
[ליצירה]
אוי אימי
מה רבו דמיונותיך
מקום אח"מ
בליבי רק לך
ואם אורז תרמיל
לעת ליל
הולך לקצור
תבואת
זרעך
וכשיאיר האור בחלונך
סלסלה גדושה
תחכה לשולחנך
היי שמחה
אם גדולה
יודע אני
גם את הדרך חזרה...
על החתום
מיקה מוני
[ליצירה]
בשישית היום מירב
מתלבטת עם ללכת לכיוון החום או השרב
אין זה משנה אפריקה או רמת גן
כשיש ת'סטיקר :"ישע זה כאן"
מסכנונות הילדה
כבר לחצוה לחופה
וממש עשינו ח'
מחזרים הרפו כעת
חברות כל עולמה
פה חוג ושם מקמה
את השיר אפסיק כעת
אל אף שיש לי מה לתת
פשוט נגמר לי "בין הזמנים"
ועליי לשוב לעבודתי עם הילדים
[ליצירה]
אוסף טרמפיסטים יקר
רק השם שלך מעורר הרהור
מהיותי ציירת,אני נמשכת לטיפוסים צבעוניים
יש משהו בבחירת הדמות שאתה נותן לה ברגע זה זרקור כמעט בחסד,הדמות שתמיד שם בשבילינו ויעודה מסתיים עת נרד ונשכח
אוסף הטרמפיסטים שטורח לראות באנשים בני אדם ולא נוף טורדני כשאר לוחצי דוושת גז מערפליי עיניים ואין לו תמורה מלבד שיחה ,שטיפת מבט ותודה רבה עייף וחייכני
מעניין עד לאן תוכל למתוח את דמותך