עם הגישה החיובית הזאת שלא ברור לי מה מקומה כאן. לב שבור זה טוב, כי זה מוכיח שהאהבה היתה אמיתית? ומה טוב באהבה אמיתית שמסתיימת בלב שבור?!
אגב, המשפט הזה בסך הכל אומר שאם האהבה היא אמיתית אז הלב שבור. אם הלב שבור, זה לא בהכרח אומר שהאהבה היתה אמיתית. (זאת לא טענה בעלת תוכן, זה פשוט נובע מתמטית ממה שאמרת).
סליחה שהרסתי את הפיוטיות. אולי יום אחד תסביר לי...
זוהי פראפראזה על דבריו של רבי נחמן מברסלב שאמר: "אין דבר שלם יותר מלב שבור" (זה אפילו הולחן ע"י נעמי שמר, ע"ע). ה'לב שבור' כאן- לא בא לציין את שברון הלב שבא כתוצאה מאהבה נכזבת (מ'שבירתה של האהבה') אלא את טוהר האהבה; אהבה טהורה באמת- אינה נחלת לב-אבן, אלא נחלתו של "לב שבור", דהיינו: לב פגיע, לב מרגיש ומתרגש. זה, לענ"ד הפירוש שר' נחמן היה מקבל ל"לב שבור" שלו...
זה לא הרבי מקוצק?
ואולי האמירה המקורית כיוונה למה שאתה אומר (לא נראה לי שהרבי מקוצק או רבי נחמן דיברו על אהבה נכזבת כמו שאנחנו מכירים אותה), אבל נדמה לי שהמפרפז (יעני, האיש הירוק שניסח את הפראפראזה) התכוון דוקא למה שאני אמרתי. לפחות כך נראה לי מקריאת יצירות קודמות שלו.
[ליצירה]
עוד פעם אתה
עם הגישה החיובית הזאת שלא ברור לי מה מקומה כאן. לב שבור זה טוב, כי זה מוכיח שהאהבה היתה אמיתית? ומה טוב באהבה אמיתית שמסתיימת בלב שבור?!
אגב, המשפט הזה בסך הכל אומר שאם האהבה היא אמיתית אז הלב שבור. אם הלב שבור, זה לא בהכרח אומר שהאהבה היתה אמיתית. (זאת לא טענה בעלת תוכן, זה פשוט נובע מתמטית ממה שאמרת).
סליחה שהרסתי את הפיוטיות. אולי יום אחד תסביר לי...
[ליצירה]
תשובה לזו שמעליי:
זוהי פראפראזה על דבריו של רבי נחמן מברסלב שאמר: "אין דבר שלם יותר מלב שבור" (זה אפילו הולחן ע"י נעמי שמר, ע"ע). ה'לב שבור' כאן- לא בא לציין את שברון הלב שבא כתוצאה מאהבה נכזבת (מ'שבירתה של האהבה') אלא את טוהר האהבה; אהבה טהורה באמת- אינה נחלת לב-אבן, אלא נחלתו של "לב שבור", דהיינו: לב פגיע, לב מרגיש ומתרגש. זה, לענ"ד הפירוש שר' נחמן היה מקבל ל"לב שבור" שלו...
[ליצירה]
תגובה לזה שמעליי
זה לא הרבי מקוצק?
ואולי האמירה המקורית כיוונה למה שאתה אומר (לא נראה לי שהרבי מקוצק או רבי נחמן דיברו על אהבה נכזבת כמו שאנחנו מכירים אותה), אבל נדמה לי שהמפרפז (יעני, האיש הירוק שניסח את הפראפראזה) התכוון דוקא למה שאני אמרתי. לפחות כך נראה לי מקריאת יצירות קודמות שלו.
[ליצירה]
טוב, אז זה הרבי מקוצק...
מה, אני צריך לדעת- הכל?! בכל-אופן: הוא וודאי התכוון לאהבת אדם לקונו, אבל- בהחלט אפשר להחיל זאת על אהבת אדם- לרעייתו. הלא-כן?
[ליצירה]
אממ..
חשבתי שזה די מובן.
אלפא כמעט קלעה לכוונתי, אבל על הדרך ההפוכה : כשאתה מאוהב, אתה מעדיף שלא לשים לב לאמת. אם תשים לב לאמת, אתה עלול להסתנוור ולסגת.
אם רוצים לאהוב בלי להטיל פקפוק ברגש, אתה צריך - או להתעלם קצת מהאמת, או להסתכל לאמת בעיניים, להסתנוור, ובכל זאת להמשיך לאהוב, עם העוורון.
בכל אופן, אדם בררן ולמוד ניסיון כואב כמוני שמצד אחד רוצה להתעקש ולאהוב, ומצד שני לא מסוגל להיות מרוצה ושלם עד הסוף משום דבר, חוץ מ'הדבר האמיתי' (שלא ממש קיים), לא יכול לאהוב בלי לעשות את עצמו קצת עוור.
אז אולי כדאי היה שאתקן: "מה הפלא שאהבה אצלי היא עוורת".....
תגובות