צדק צדק תרדוף
שלעולם אין צדק מוחלט לצד אחד ואין לעולם "זרי דפנה". מדובר בדיאנמיקה בלתי פוסקת של מרדף בין קטבים מתנגשים וכך הדיין לעולם קרוע ממרדף לעומתי שאינו פוסק .
ואם הוא נח לרגע כדי להכריע, זה רק מפני שצריך להתחיל הוא במסע רדיפה חדש, לנסות להשיג עוד צדק יחסי עלי אדמות .
וכך גם אם "אלוהים" של מטה טועה בעיוות הדין. אל דאגה,המשפט השיורי השממי יתקן בדרכו שלו עדי הצדק המוחלט.
מלך
שבני ישראל אינם צריכים כלל למלך ככל הגויים שהרי יש להם מלך בעליונים ובתחתונים נקרא כל אדם לנהוג כבן מלך. להיות מלך על עצמו ועל הוויתו.
ובין לבין אין מקום למלך נוסף.
החייל שנפדה ממוות
אפילו חיילים שהם כופרים ונגזר דינם פורמאלית למות ואם הולכים הם למלחמה מידת הדין חלילה תופסת אותם, אומרת התורה, אל ילכו וימשיכו להנות מעוד אשראי של חיים. שהרי עשו הם את הנעלה ביותר :
נטעו, בנו ונשאו אישה בארץ ישראל.
וראו מה מעלת עבודת הארץ והאדם
הציווי קודם לכל לאסור בשום פנים ואופן מלחמת
אין משים על לב שלא פחות מאשר הכתוב מדבר על יציאה החוצה למלחמה על אייבך אוסר הכתוב בראש ובראשונה יציאה למלחמה על אחיך. .
אם כן : "כי תצא למלחמה" רק על אייבך. לשלול כל מלחמה פנימית אחרת.
שמתוך הכן והאפשר אתה קודם לכל שומע את הלאו ואת האסור
הנה כי כן, ראש וראשון לציווי התורה שבזה שאסרה התורה מכל וכל חלילה מלחמת אחים.
ובימים הטרופים הבאים והם בפתח כמה נזקק לציווי יסוד זה