הקיץ החם של 2008 היה בשיאו. חודש אוגוסט, שגם ככה לא מלווה בדרך כלל במטרי גשם וברד, היה החודש החם ביותר שישראל ידעה מעודה. התחממות כדור הארץ, תופעה שהאדם מטפח זה שנים רבות, מתחילה לתת את אותותיה.

כל זה, לא ממש עניין את הנוכחים בכנס של "קדימה", בבית המטה הראשי בפתח תקווה, שנועד לבנות מפלגה מחדש, לאחר שועדת וינוגרד הותירה מהם עיי חורבות.

הח"כים שהגיעו לפה, מתעניינים הרבה יותר בהתחממות הכיסאות שלהם בכנסת, מאשר בהתחממות כדור הארץ. הסקרים שמעיזים לפרגן, נותנים למפלגה המרוסקת 3 מנדטים.

ראש הממשלה, שעדיין מכהן, הצביע על הלוח שעל הקיר, שנראה כמו לוח של מאמני כדורגל.

"מצטער על הציוד", הוא פתח את פיו, "אבל כידוע לכם, התקציב שלנו לא מותיר לנו הרבה אופציות. נאלצתי להיכנס למטה המפלגה של גאידמק, ולקחת את זה משם."

"אני לא מאמין", התקומם אחד הנוכחים, "לא מספיק שיש נגדך כבר 9 חקירות שונות, אתה ממשיך לעשות שטויות? חשבתי שהספיקה לך התלונה האחרונה של האלמנה שקברה את בעלה יום קודם, ואתה כמו אידיוט, מול המצלמות, קורע לה את החולצה! מה חשבת לעצמך?"

רה"מ לא הניד עפעף, "בסך הכל אמרתי לה שאלמנה צריכה לעשות קרע בחולצתה. זה הכל."

שתיקה ארוכה ומביכה שררה באולם ההרצאות המפואר. רה"מ, החליט לשבור שתיקה, אבל לא את הזאת שיש לו עם המשטרה. "אז מה יהיה הקמפיין שלנו השנה? פעם קודמת הלכנו דרך אסכולת המרכז, וזה דווקא תפס לא רע", אמר, ותוך כדי סימן על לוח מגרש הכדורגל חץ בכיוון המרכז. "אז מה אתם אומרים, שנפנה לצדדים הפעם?" ותוך כדי דיבור סימן חץ בכיוון ימין, ושמאל.

"מה צדדים, איזה צדדים", אמר דיכטר לפתע, "בואו נבטיח לכולם חצי מיליון שקל אם יצביעו לנו, ואולי יש לנו סיכוי. ראיתם בסקרים את גאידמק? מכלום הוא מביא 45 מנדטים!"

"אני רואה שפתחתם פה דיון על כדורגל", השתתפה רוחמה אברהם, "אני אומרת שכדאי לעשות התקפות מתפרצות", הפגינה את חוכמתה ברבים.

"איזה מתפרצות בראש שלך? פרץ עדיין בבל"ד. הם עוד לא קלטו שהוא לא עזמי בשארה", אמר אחד הנוכחים, וגרר אחריו צחוק מתפרץ של כל הנוכחים. יש להם אותו שפם, הם אמרו בינם לבין עצמם.

רה"מ, ניסה להמשיך את הדיון, או מה שזה לא יהיה, ופנה אל מופז: "מופז, מה אתה אומר, מה נמכור לציבור הפעם?"

מופז הסתכל לעברו, "מה פרס אמר?" שאל. רה"מ ענה לו שפרס בכלל בפסטיבל מספרי סיפורים, עם שאר החברים בני גילו. "אז אני ההפך" השיב לו מופז, בלי להקשיב יותר מדי.

רה"מ הבין שמכאן לא תצא הישועה, והחליט לעשות שיחת טלפון למטה הראשי של קדימה בפועל, כלא איילון. הוא ביקש את צחי. הנגבי, היה האיש החזק שלו בכלא. היחיד שהצליח להטריד את קצב, ולא ההפך. הוא צחק שראש הממשלה סיפר לו את הסיפור על לוח של המגרש כדורגל, והציע לראש הממשלה שיבנה את המצע מהאגפים.

"צחי, אתה עושה צחוק?" שאל אותו רה"מ, "אתה יודע הרי טוב מאוד שאתה לא יכול להיות גם שמאלני וגם ימיני". אבל צחי לא וויתר. זה רעיון מעולה, הוא אמר לו. מהאגפים, הרי כולנו ביחד.

"על איזה אגפים אתה מדבר לעזאזל?", שאל אותו רה"מ. אגף ג´ וד´ בכלא איילון, ענה לו הנגבי.

רה"מ הנזעם טרק את הטלפון, והתכונן לתבוסה בבחירות הקרובות, אלא שאז, אחד מיועציו פנה אליו ואמר לו שזה גאוני מה שהוא אמר הרגע. רה"מ אמר לו שכל עוד הוא מחוץ לאגפים, הוא לא מתכוון להכין שום דבר בתוכם, ושאם לא אכפת לו, הוא ממהר כרגע לחקירת המשטרה בפרשת המכות במליאה. היועץ הסביר לו שהוא התכוון בכלל לקטע של השמאל-ימין. להיות גם שמאלני, וגם ימיני ביחד. זה אפשרי. זה גאוני. זה יתפוס חזק.

"אתה בטוח?" שאל אותו רה"מ, כמעט מתוך ייאוש. הוא השיב לו שכן, שהוא בטוח. ומיד הם החלו לעבוד על המצע. שהמשטרה תחכה. אחרי הכל, רה"מ הוא אדם עסוק.

 ***

הנגינה המוכרת של מבזק חדשות מתחיל נשמעה בחדר, ועל מרקע הטלוויזיה היה כתוב בגדול "הערוץ הראשון, מבזק בחירות".

"ערב טוב ושלום רב לכם", הכריז הקריין הוותיק, "גבירותיי ורבותיי, מהפך. סנסציה מרהיבה. מפלגת קדימה, שמיהרו בתקשורת להספיד אותה, הוכיחה הערב שטרם אמרה את המילה האחרונה, וגרפה לא פחות מ43 מנדטים. במטה קדימה בפתח תקווה נמצאת קרן אביגדור עם הפרטים, ועם רה"מ, היוצא, וגם הנכנס. קרן, זה הזמן לשאול את רה"מ מה תוכניותיו לעתיד"

"כן, בהחלט חיים", ענתה העיתונאית החיננית, "רה"מ, ברכות על הזכייה בבחירות, אבל אם תרשה לי לגזול דקה מזמנך, ולשאול אותך מה אתה חושב על ההתנחלויות?"

"תראי," השיב לה רה"מ ברצינות, "הם עושים עבודת קודש. עומדים על משמר ארצנו, וממלאים זכות גדולה. אנחנו, במפלגה, מאמינים שיש לחזק את ידיהם, ונמשיך לתמוך בהם, ולהקים עוד ועוד התנחלויות לכל אורך רצועת עזה."

"עם זאת," הוא הוסיף, "אין לשכוח שידינו מושטות אל עמיתנו הפלסטיניים לשלום, ועל במה זאת אני רוצה להבהיר, נהיה מוכנים לוויתורים כואבים, יהיו אשר יהיו. נהיה מוכנים לסגת לקווי 67, תמורת שלום אמיתי עם אחינו הפלסטיניים, שלום שישים קץ למעגל הדמים."

הכתבת המבולבלת הודתה לרה"מ והחזירה את השידור לאולפן.

"אם כן, על רקע התמונות המרגשות הללו אני אפרד מכם", אמר מגיש החדשות המנוסה, "אך עם זאת, אמשיך להיתקע על המסכים שלכם גם ב40 השנים הקרובות. המשך ערב נעים לכולם."