2 פברואר 2007  שוב גברו שיקולי הממון והסחבקים על האינטרסים של האדם הקטן, הנמלה העלובה שגרה בשדרות וגרה בחיפה. ובמקום לקנות מערכת לייזר מבצעית כמעט, נקייה ואקולוגית, זולה, שלדעתי מסוגלת לפגוע גם בדברים נוספים, אנחנו מסדרים את המשכורות של מפעל נשק ישראלי, כדי שיתחיל לתכנן משהו שיהיה מוכן בעוד ארבע שנים שעד אז אולי יחרב העולם או אחמנהנהנהנג`ג`ג`ד כבר ישלח את הפצצה שלו.

אני לא יודעת איך מכנים את זה. וכל המהנדסים של תעשייה זו או אחרת בודאי יהיה להם מה לומר לי ובמה לאיים עלי על דעותי.

כשהגרו 30000 אנשי הייטק לקנדה בעת האינטיפאדה מדוע לא סידרתם להם אז כזה מין חוזה על פרוייקט ערטילאי שיהיה מיושן לפני שיתגשם כדי שיישארו בארץ ?

את זה אתם מסדרים לבעלי ההשפעה על חשבון אנשי שדרות האומללים ? ומה תעשו בקיץ כשנאסראלה יתחיל שוב לשלוח קטיושות ? נראה לכם שהקיץ האחרון היה תופעה חד פעמית ?

כלכלת המדינה חזקה מאוד והכסף נשפך לאוצר מהאוזניים לאחר שהפריטו את כל מה שניתן להפריט. מוטב שתקנו את הסגייגארד הזה שיהיה מוכן תוך שנה כעת, ולרפאל תתנו קצת כסף כדי שיהיו להם משכורות ולא יותר מזה ויתעסקו שנה שנתיים בתכנונים וב-BLUEPRINTS ואז נראה אם לא יהיו כבר מיושנים ולזרוק לפח. ועוד יישאר לכם ותוכלו לתת לעניים. או שאתם מתכננים לתת לרפאל פרוייקט ואז להפריט אותה ולהרוויח בחזרה את הכסף שהשקעתם ועוד את רווח ההפרטה ואז את הכסף תתנו למיוחסים ולמקורבים ושדרות וחיפה יישארו כפי שהן, עלובות וללא הגנה.

הנה מה כתבו בYNET על הסקייגארד:

תותח הלייזר "סקייגארד" אמור ליירט את כל סוגי הרקטות והטילים במרחק שבין 4-10 ק"מ מהאזור עליו הוא מגן. את המערכת מציעה החברה האמריקנית נורת`רופ-גרומן והיא אמורה להתבסס על תותח הלייזר "נאוטילוס" (עליו נכתב בחלקו הראשון של התחקיר) עם שינויים ושיפורים שיעניקו לו טווח גדול יותר ויכולת ליירט כמעט בכל מזג אוויר (מתחת לתקרת העננים ולא בתנאי ערפל). עלות הפיתוח של הסקייגארד מוערכת בכ-150-200 מליון דולר ותימשך זמן קצר - שנה וחצי לכל היותר, מבטיחה החברה.

והרי תוספת, היום, 31 במרץ שנת 2008.

היום, באזור הדמדומים שבין התוכנית לונדון וקירשנבאום לבין חדשות השעה שמונה של ערוץ עשר, דהיינו, בחמש הדקות האחרונות שלפני השעה שמונה, אמרה הקריינית (אני בעוונותי לא זוכרת שמות אך היא מהידועות והמפורסמות) את מה שאני אמרתי כאן. אמרה שפרוייקט הנאוטילוס הוזנח כי מה זה נשלם כסף לאמריקנים, ואמרה משהו על טילים ועל תמיכה ברפאל, יש לתמוך ברפאל - ואז ירון או קירשנבאום מלמלו משהו ע כיפת הברזל, והיא אמרה שתושבי שדרות היו יכולים להיות במצב טוב יותר, וכולי.

ומדוע אני מספרת לכם זאת ? כי הרי כל מה שאני כותבת הוא תוצר של המחשב שבראשי, מחשב אנושי שעושה חשבונות של כלכלת בית של עקרת בית. ועיתונים איני קונה אלא מסתכלת באלקטרוניים, וגם חדשות לא ממש. והמסקנות שלי לעתים נראות לי הזויות לחלוטין, עזויות, חתרניות, פרנואידיות ורדופות. ואין זה כך, עובדה, תיעדתי כל אלו כאן לכם כי היום נשמעה דעתי על גלי האתר - אם כי בלשון יותר רופסת ועדינה וקורקטית. וגם אמרו כי ישראל היא מעצמת יצרניות הנשק השלישית בעולם (????? - אולי לא שמעתי היטב ? כי הלכתי משם למטבח והאזנתי מבלי להביט). ומכל מקום, ברצוני להוסיף גם את הדברים הבאים:

לאחרונה מדברים יותר ויותר על 19 המשפחות העשירות שהמדינה היא למעשה בבעלותן. גם על העוני מדברים אך על כך לא אדבר. מכל מקום, אם מדינתנו היא בבעלותן של 19 משפחות (או פחות - על מי אם כן מגן צבא ההגנה לישראל ? כשיקראו לבני (חס ושלום) לשרת במילואים, על מי הוא למעשה מגן בעצם ? על רכושם של העניים שמזדקקים לעמותות ולתרומות או על רכושן של 19 המשפחות הללו ? זה לא מסתדר לי בראש, לא למדתי כללכלה ואיני יודעת איך לקלוט את זה. המדינה הפסיקה להיות קונצפט והפכה למקום, לנס שאנחנו חיים בו. והיום הפכה בהדרגה גם לרכוש פרטי שניתן לקנייה ולמכירה.

טוב, מכל מקום, שמחתי לשמוע בחדשות שאין מוחי מספר לי בדותות ודמיונות.