לא היה לו צל.

שנים רבות כלל לא היה מודע לעובדה הזו. 

חי טוב.  לפחות חשב ככה .

היה לו כל מה שאפשר לבקש מהחיים. חוץ מצל .

הוא נזכר בפעם הראשונה כשגילה את הדבר .

היה יום שרבי, השמש ליהטה בשמיים , מהימים הללו בהם כל מה מה שאתה רוצה זה הרבה מים צוננים בהישג יד והרבה הרבה צל .

הם עמדו כמה חברים  ליד המרכז המסחרי הישן .

סככת הצרכנייה הייתה מסתור  מושלם . שפע של צל .

עמדו וליקטו מידע איש  על רעהו מה שהיה , מה שיהיה , מה שלא יכול להיות .

נזכר לפתע שמעטפת ההחזר של הוראת הקבע נמצאת בכיס האחורי של מכנסיו .

תיבת הדואר היתה ממש מולו ,מרחק צעדים ספורים : הצעדים ששינו את חייו .

בעודו הולך הבזיקה לפתע בראשו המחשבה שכנראה השמש ממש מולו שהרי הוא לא רואה את הצל שלו אלא שהשמש לא הייתה מולו . הוא חשב אולי הוא פשוט דורך על הצל שלו אלא שגם מתחתיו ככל שיכל לראות לא היה צל . השמש עמדה בחצי הגובה הרחק מאחריו והוא , פשוט לא היה לא צל !

-"חבר´ה ! מישהו מוכן לבוא לרגע ?" שאל

הם הסתכלו עליו באדישות

- "מה העניין ?"שאל הגדול שבהם .אף אחד מהם לא רצה לצאת , להיות חשוף לחומה העז של השמש .

הרזה שבהם החל לצעוד לכיוונו

-"מה אתה רוצה ?"  נעמד לידו

הוא הביט בו בקנאה היה לו צל כהה , כבד .

-" אין לי צל "

-" מה אתה מקשקש ? איך זה יכול להיות ?"

-"´סתכל בעצמך "

הרזה הביט בצל של עצמו ואח"כ ברחבה הלוהטת שטופת השמש עליה עמדו , הוא גרד מעט בראשו, כחכך בגרונו ואז ירק לפתע הצידה .

-"שמנצ´יק ! אתה מוכן לבוא לרגע ?"

השמן קרב אליהם בצעדים כבדים . שניהם הביטו בו,  או ליתר דיוק בצל שלו .

הצל שלו היה כצפוי הרבה יותר שמן מאשר הצל של הרזה ,לעומת זאת הצל שלו היה הרבה יותר בהיר.  -"אין לו צל "אמר הרזה והצביע עליו

-"מה פירוש אין לו צל ?"שאל השמן מביט בשניהם

הרזה  הצביע על הרצפה

השמן הסתכל בצל הבהיר והשמן שלו אח"כ בצל הכהה והרזה של הרזה ואז בעיניים קרועות מתדהמה באין צל של השלישי

-"איך זה יכול להיות ?"שאל הרזה

-"איך זה יכול להיות?"שאל השמן 

-"איך זה יכול להיות ? שאל הוא

הרביעי שעד עכשיו המשיך לפצח גרעינים באדישות תחת הסככה קרב אליהם בהליכה זחוחה יורק קליפות אבטיח לכל עבר . שלשתם הביטו בו בתדהמה בשמיים ללא ספק עמדה רק שמש אחת , לא הייתה כל תאורה אחרת באזור אך לבחור היו שלוש צלליות . אחת קצרה לכיוונם , השנייה בהירה היישר מתחתיו , השלישית כהה וכבדה נמתחת הרחק לאחור.