בסוף הם ויתרו. בסוף הם כתבו על הקבר שלה "הכל בגללו".

ושלא תחשבו שזו הייתה החלטה פשוטה בשבילם להנציח לעד על המצבה של יקירתם דווקא את 2 המילים האלה, אבל זו הייתה הבקשה האחרונה שלה, ואתם יודעים, עם בקשות אחרונות לא מתווכחים...

 

גם מכין המצבות או מתקין המצבות או איך שלא יקראו לבחור הזה שאחראי על הצבת האבן הרים גבה כשקיבל את העבודה.אבל זה לא שהוא התלונן או סירב לקבל את העבודה, מה אכפת לו?! הוא אפילו שמח, 2 מילים - פחות עבודה.

 

בהלוויה הוא לא היה – הבחור שהכל בגללו, והם הבינו, מה הוא צריך את המבטים המאשימים?!

אל תחשבו שהם היו מפלצות, הם רחמו עליו, באמת.

הם ידעו שבגלל ההחלטה שלהם הוא יצטרך להסתובב כל החיים שלו עם הכתם הזה (שלא נדבר על רגשות האשם...) אבל הם חשבו שאם זה היה לה כ"כ חשוב עד כדי כך שהיא חזרה והדגישה את זה פעמים רבות כ"כ במכתב ההתאבדות שלה אז זה שווה את זה, וחוץ מזה הוא ודאי כבר התרגל להאשמות האלה, הרי גם כשהייתה בחיים זה היה המשפט השגור ביותר בפיה.

בכל סיטואציה שבה הייתה צריכה לחפש אשמים היא הטילה את זה עליו, כשהדרדרה בלימודים, כשפרשה מהאוניברסיטה, כשהתמכרה לסמים, כשהוציאה את העצבים שלה על כולם, תמיד הכל היה בגללו! גם כשניסו לדבר איתה ולהגיד לה שאולי גם היא קצת אשמה ושכבר עבר די הרבה זמן מאז היא עדיין הייתה בשלה, משוכנעת שהכל היה בסדר אלמלא פגשה אותו.

 

אולי היא צודקת, בכל זאת הוא שבר לה את הלב, ועוד בתקופה שהיא רק התחילה לגלות שיש לה אחד כזה, והוא אכן שיחק בה לתקופה מסויימת וגרם לה להאמין שממש עוד מעט הם יהיו ביחד.

כשחושבים על זה, כל הירידה שלה החלה ממש אז ואפילו שזה כבר היה מזמן אולי ההדרדרות הזו הייתה כמו תאונת שרשרת, כשהוא החוליה הראשונה.

 

לא יודעת, אולי זה באמת נכון, אבל לי זה נראה מופרך.

מופרך ואנוכי,כמעט כמו הבקשה הזו שלה למצבה כי מצבות זה עסק רציני, אמורים למצות שם בכמה מילים חיים שלמים של אדם, לדחוף בכמה אותיות כ"כ הרבה רגעים, רגשות, תכונות אופי... וזו משימה קשה, כמעט בלתי אפשרית.

אולי בגלל זה הם חשבו שזו כזו בקשה נוראית כי איפשהו בפנים למרות שקשה להם להודות בזה הם ידעו שבמקרה שלה הם דווקא הצליחו.

 

אז בסוף הם ויתרו. בסוף הם כתבו על הקבר שלה "הכל בגללו".

ושלא תחשבו שזו הייתה החלטה פשוטה בשבילם להנציח לעד על המצבה של יקירתם דווקא את 2 המילים האלה, אבל זו הייתה הבקשה האחרונה שלה, ואתם יודעים, עם בקשות אחרונות לא מתווכחים...