[ליצירה]
קצת מבולגן, לא? מי זה סימבה? מי זה יעקב רובין? למה ההקדמה בסוף? ולמה הוספת הפניה להקדמה באמצע?
ניסוח השיר מסורבל: למה 'אותו אדם'? אתה כותב עליו תאור ארוך, ומגיע לסיום - 'הוא חטף כבר מספיק' אחרי משפט ארוך מדי.
החרוזים עקומים - 'והוא יושב לא זע\כיוון שדודו רע' - ההטעמה שונה. 'המוות אורב בדרך הרעה\ועם אחים מלחמה' - המשפט הראשון ארוך יותר ו'רעה'\'מלחמה' לא מתחרזים כל כך טוב. מה זה 'נוזלים בלי מפסיק'? ממתי גידים נוזלים?
'ככל שיכל' - 'יכול', 'קשר את אצבעו\לעמוד ההיכל' - למה התכוונת? 'קפאו שד' - 'כפאו שד' (כפייה, לא קפיאה)
למה 'משל למה הדבר דומה'? למה המשל הראשון צריך משל נוסף כדי להסביר אותו?
[ליצירה]
זה עוד לא לגמרי אתה מביא רעיון, ואז מסביר אותו. ברשימה ארוכה של פעולות, בלי "שפה שירית" כמו שקוראים לזה, ובלי מקום לקורא שיסיק מסקנות בעצמו.
יש אצלך נסיון לחריזה, וחוץ מאי הדיוק שלו, הוא מאוד מאוד מאלץ את הטקסט - כלומר, אתה כותב מלים שלא היית משתמש בהן ככה, אלמלא החרוז.
מספרים כדאי לכתוב במלים, לא בספרות.
[ליצירה]
לאביב וסתיו (דב)
ב"ה
שעוני העיר נדמו
השניות בטרם תמו
קול פעמון המגדלים
והחיים המתכלים
אתה מתכוון שאני אוסיף את זה בסוף ?
(האמת - זה ישמע שלא אני כתבתי...)
[ליצירה]
ועד דבר...
ב"ה
זה לא קטע - זה סיפו"ק. (=סיפור קצר).
זה הועלה לעוד כמה אתרים (אחד צינזר ללא כל הצדקה, לענ"ד), ועוד אחד - כפי שכתבתי, אני מנהל, והוא מיועד לתת ביטוי דווקא לדבר הזה.
לגבי רגש בכפית - אשמח אם תלמדו אותי לא רק איפה הבעיות, אלא איפה ואיך לתקן.
יצחק
[ליצירה]
אז הגיע תורי להגיב :-)
ב"ה
א. שמחתי על ההתייחסות. הסיפור הנ"ל יישלח לשיפצור בעז"ה מחר, תודה על ההערות :-).
ב. הסיפור לא אמיתי, ולא מבוסס על אחד כזה.
ג. להפריד? כמדומני שהמפריד הוא לא אני - אלא המגרש - שמגרש יהודים מהבית ללא כל סיבה.
ד. זוכרים מה כתוב לפני ה'שלח תגובה'? 'השתדל לתת ביקורת, אך אל תפגע ביוצר'
(זה לא נעים לראות יוצר שבור)
הכל בצחוק....
עד כאן...
יצחק :-)
[ליצירה]
ועד דבר...
ב"ה
זה לא קטע - זה סיפו"ק. (=סיפור קצר).
זה הועלה לעוד כמה אתרים (אחד צינזר ללא כל הצדקה, לענ"ד), ועוד אחד - כפי שכתבתי, אני מנהל, והוא מיועד לתת ביטוי דווקא לדבר הזה.
לגבי רגש בכפית - אשמח אם תלמדו אותי לא רק איפה הבעיות, אלא איפה ואיך לתקן.
יצחק
[ליצירה]
לאביב וסתיו (דב)
ב"ה
שעוני העיר נדמו
השניות בטרם תמו
קול פעמון המגדלים
והחיים המתכלים
אתה מתכוון שאני אוסיף את זה בסוף ?
(האמת - זה ישמע שלא אני כתבתי...)