גלעד, מה המצב?

אצלי הכול טוב אבל אתה יודע בגרויות, לומדים...

שמחתי לקבל ת´מכתב שלך ואני חייבת להגיד שהיה ממש נחמד לקרוא על האמונה שלכם באלוקים, על התורה, המצוות וכל מה שמסביב...

כתבת גם על התנועה שלך, על חודש ארגון ועל מטרתכם הסופית של החודש הלא היא "להפיץ את האור" או במילים אחרות להפיץ לנו, החילונים, את אור התורה...

למען האמת הייתי קצת מופתעת לקרוא על כך.

עזוב את זה שזו חוצפה, "תחיה ותן לחיות" מה אכפת לכם שנשאר חילונים? הפכתם למיסיונרים???

הפתיע אותי יותר שאתם חושבים שיוצא מכם אור קסום שמושך אותנו לתורה שלכם...

אני לא יודעת מה איתך אבל אני עוד לא ראיתי שום קסם באור הזה שאתם מתיימרים להפיק, כי אני רואה אתכם כל הזמן, בכל מקום. אני רואה אתכם בקניון-מסתובבים מפה לשם, לבד או בקבוצה לבושים טוב: נערים ונערות דתיים שיצאו לבלות. אני רואה אתכם מסתובבים בקניון ואתם כמו כולם.
אתם יצירי התרבות הזאת. אתם מסתובבים מוקסמים, פראיירים של העיצוב, שפוטים של העולם, ילדים של הפרסומות. אישה מספרת לכם ברמקולים על משהו מיוחד בקומה מעליכם, ואתם כולכם שלה. כמו כולם... אבל לא, אבל אתם לא כמו כולם, אתם דתיים ורואים שזה מעיק עליכם, לא בדיוק משהו קסום. אני רואה אתכם מסתובבים עם כיפה או לחילופין חצאית  והמבט הזה של "נדפקתי" בעיניים, מתחנן לאנשים שסביבכם: "תתעלמו מהכיפה/מהחצאית, היא לא חשובה, הרי אתם יכולים לראות שאני אחד משלכם,מה אפשר לומר, ממש גאוה. אתם בכל מקום- במרכזים, בסרטים, בתחנות מרכזיות. אני רואה אתכם בעיר, יוצאים לבלות, ושוב המבט הזה בעיניים, מת לקבל כל דבר חילוני. העיניים האלה נשלחות למקומות שבהם אדם רגיל מתבייש להסתכל ואתם, בלי בושה תוקעים זוג עיניים !!!
אני רואה אתכם דוחפים אותי ואפילו מקללים בתור  להופעה של ´שלמה ארצי´, של ´היהודים´או כל אחד אחר. ושם בהופעה אתם נוגעים כמו חילונים, רוקדים כמו חילונים, עוד הזדמנות להוכיח שאתם בדיוק כמונו רק דתיים. אני רואה אתכם  מדברים על מה שמתחשק, עושים מה שבא לכם, מקללים, יורקים- פשוט אחלה, איך לומר "החברה הטובים"-"הדתיים".
אני רואה אתכם בסניף, אתם שמה בשביל הפגישה, בשביל החבריה, בשביל להעביר את הזמן, בשביל הבנות, בשביל הבנים, מדברים על ערכים, מעבירים פעולות על אידיאלים, על ארץ ישראל, על אמונה, על צניעות. זה לא דבר בעל תוכן או דבר בעל משמעות, זה אפילו לא חיצוניות, זה הכול דיבורים, זה סתם .
 נראה ש"הדת" שלכם, האור הכול כך קסום שלכם לא ממלאת את החיים. היא דבר מציק ,היא רק חיצוניות מעיקה חסרת כל תוכן...
אם זה האור שאתם כל כך רוצים להדביק בו אחרים אני מעדיפה להישאר פשוט חילונית ולא דתייה שבויה בחצאית או חילוני שבוי בכיפה .

ועוד עצה קטנה רוצים להפיץ את האור ? - תדליקו מנורה...

בצפייה לתשובה

אני- החילונית שזקוקה נואשות לאור התורה.