שלום לך אחי אהובי, חשקה נפשי להמשיך בבירור שהתחלנו פעם קודמת, אך ידעתי כי כואב לך דבר אחר שהוא יסוד חשוב ויש להתייחס אליו והוא נושא 'הרוע ביהדות' כן אחי אהובי ידעתי שנהרג חברך הטוב ואביו של חבר אחר ואני יודע כי דמעותיך לא פסקו לזלוג עליהם ואינך מבין למה קורים דברים אלו ולפעמים גם בי עולה התהיה 'למה זה קורה?' 'למה דווקא לאנשים האלה?' אז אחי אהובי נתחיל משהו מעניני דיומא ונעבור אלינו הגמרא פסחים אומרת "מתחיל בגנות ומסים בשבח..." ונשאלת השאלה מדוע? מדוע יש צורך להתחיל בגנות? המהר"ל מפראג בספרו נצח ישראל [שעוסק בנושאי גלות וגאולה...] אומר ש'כל דבר נודע מהפכו...' מה ז"א? שגודל האור מתגלה רק אחרי שהיית בחושך! אדם שישב בחושך ויצא לאור מבין עד כמה האור זה דבר טוב ועד כמה זה בהיר לו יותר עכשיו! לעומת אדם שעבר בין חדר עם פלורוסנט לחדר עם הלוגן... אותו דבר גדלות הגאולה מתגלה רק על ידי עומק הגלות! אותו הדבר לגבי הרע שלך אחי אהובי כואב תמיד לחשוב על זה שהקב"ה לוקח דווקא את החברים הכי טובים! אלה שאתה אומר 'הוא לא מגיע לו!!!' אבל אומרת לנו התורה 'בקרבי אקדש'! הקב"ה יורד ללקוט את השושנים שלו ואנחנו נותר לנו להסתכל על זה ולצפות שיבוא משיח צדקנו ונזכה לראותם חיים וקימים! אבל אחי אהובי דבר אחד צריך לזכור ולהכניס טוב לראש אסור להתייאש!!! היאוש הוא האויב הגדול של האדם! אסור להתייאש צריך לשמוח תמיד! הרב חרל"פ זצ"ל אמר שמי שרוצה להיות שותף בתהליך הגאולה צריך להיות בשמחה ובעליזות תמיד!!! איך להגיע למידה הזאת בעז"ה במכתב הבא... נ.ב. היחס לרוע הוא אותו יחס לחטא שדיברנו עליו במכתב הקודם... כל טוב אחי אהובי, והיה בשמחה יהודי אתה!