שלום אנשים טובים

 

וכולם ביחד

מש... מש... מש...

מש.... מש... משנכנס אדר

 

אחחחחח איזה חג בא לעולם

פורים, ישתבח שמו

מותר לעשות מה שבא

בלי לדפוק חשבון,

בלי לחשוב יותר מידי

מה שבא, ברוך הבא

מותר...

ה-כ-ל (כמעט) מותר 

 

לפעמים מרוב שאנחנו רגילים לחגוג את החגים אנחנו שוכחים מה הסיבה למסיבה

ועל מה ולמה המהומה

 

לכן,

צוות "שי של מילים ובניו" (לעתיד לבוא) מתכבד להביא בפניכם תקציר (קצת ארוך) מה שם קרה (במילים קצת אחרות)...

 

חכו רגע.. לכו תביאו קפה, או תיה, או כוסית אלכוהול משובחת ואז תקראו.....

 

"וֲאנְס אֵפוֹן אֵ'ה טֲיים..."

 

הכול התחיל מזמן מזמן מזמן לפני יותר מאלפיים שנה

במדינת פרס בשושן הבירה היה מלך שקראו לו אחשורוש.

הבן אדם היה קינג רציני,מפוצץ בכסף, שלט על 127 מדינות מהודו ועד כוש.

יום אחד הבן אדם החליט לעשות מסיבה עם אלכוהול חינם, וכאמור הוא שלט גם על הודו, מה שאומר שהיה גם סטלן רציני לכן המסיבה נמשכה 180 יום.

אחרי 180 יום של אלכוהול , האנג אובר צורח לשמיים אז היועצים הרוסים אמרו לו , שהאנג אובר פותרים בעזרת כוסית וודקה.

טוב, אז צריך לעשות עוד מסיבה קטנה של שבוע, רק למחוק את ההאנג אובר, תזמינו גם את היהודים,

היהודים שמעו אלכוהול חינם, הלכו.

ביום השביעי כשאחשי היה מסטול רציני, ציווה להביא את  ושתי אשתו.

ושתי הייתה גם אלכוהוליסטית, ובאותו זמן היא עשתה מסיבה לנשים.

ושתי הייתה דוגמנית סנובית שלא רצתה לשמוע לבעלה ולכן לא באה (למה מה הוא יעשה לי?).

אחשי התעצבן ושאל את היועצים לו, מה עושים איתה?

הם נענעו בראשם וציקצקו בלשונם ואמרו... נו נו נו, בעיה, בעיה רצינית, אם אשתו של המלך לא שומעת לו, כל הנשים במדינה יפסיקו להקשיב לבעליהן,

ומה יהיה אז?

בלאגן אטומי,

פתח לכל הצרות

אין מה לעשות, חייבים להרוג אותה!

אחשי אכל סרטים אבל האלכוהול ניצח,

יאללה תהרגו ת'סנובית.

לא רק זה, תוציאו כרוז שאומר, שכל אחת חייבת להקשיב לבעלה (דקה דומייה לזכר החוקים שכבר לא איתנו יותר).

הפעם האנג אובר עבר מהר מאוד ואחשי נכנס לדיכאון כי לא הייתה מישהי שתעשה מה שהוא אומר לה.

כל הממלכה התגייסה להפקת הענק "מלכה נולדה"

ציוו על כל היפיופות של העולם להגיע לשושן הבירה ושם איזה סלקטור בכניסה היה אומר, את כן, את לא (אז מה אם באתם יחד ?.... )

בין  המועמדות לכתר מלכת היופי הייתה אחת משלנו , אסתר, כל מי שהיה רואה אותה היה מתאהב בה.

לאסתר היה בן דוד צדיק אמיתי שגידל אותה ושמו מרדכי.

הוא ציווה עליה לא לגלות לאף אחד שהיא יהודיה.

כל אחת שעברה את הסלקציה הראשונה הייתה נשלחת להתגנדר קצת לפני שהמלך רואה אותה.

"קצת" זה אומר-חצי שנה בשמן המור, ועוד חצי שנה להיות בבשמים, (דקה דומיה לזכר ההשקעה שהיו משקיעות הנשים לכבוד בעליהן)

כשהגיעה תור אסתר שלנו, המלך התבלבל והתאהב מחדש, והחליט שהיא תהיה המלכה החדשה.

מי?..... מי מלכה??.....

מזל טוב...כפיים... יאללה מסיבה.... תוציאו את המשקאות....עליי האלכוהול....

.....

לאחשי היו שני שרים בגתן ותרש (כבר מהשמות שלהם ניתן להבין שהם לא שיא הנאמנות)  שלא אהבו אותו והחליטו להרוג אותו, מרדכי היהודי שמע אותם מדברים, סיפר לאסתר המלכה שסיפרה לאחשי.

ההוא נאמן לדרכו.

בוגדים זה בעיה.

לבעיה יש רק פתרון אחד

יאללה גבוה על העץ.

פתחו את הספר הגדול עם דפי הקלף וכתבו שם שמרדכי היהודי הציל את המלך.

....

אחרי שנרגעו הרוחות והמסיבות קידם אחשי את המן, (עכשיו זמן הנפצים....) שיהיה ראש השרים.

כשהמן (פיצוצים) היה הולך ברחוב כ-ו-ל-ם השתחוו לו.

כ-ו-ל-ם, חוץ ממרדכי היהודי.

המן (טנקים)- אחוז תסביך גדלות, בעל אגו בשמיים, נעלב כל פעם מחדש שהיה רואה את מרדכי , שעל אפו וחמתו לא משתחווה לו.

בגלל התסביך ובגלל שהוא היה רשע נורא וגם מכוער בפני עצמו, חשב לעצמו, מה אני אהרוג את מרדכי ? לא לרמה שלי בכלל, קטן עליי, פדיחות להרוג אותו.

מה אני אחשי, שרק פתרון אחד יש לו לבעיות, מה פתאום, אני בעל יותר מעוף ממנו.

וכך הרוע והיצירתיות חברו להם להחלטה שטנית, יאללה נהרוג את כל היהודים בעולם. הפיל גורל, ויצא יד' באדר.

אבל איך עושים את זה?

הלך לאחשי והתחיל ללכלך על היהודים, אתה שומע אחשי ,  יש עם אחד מפוזר ומפורד בין כל העמים, הדת שלהם שונה משלנו ובכלל הם לא עושים את דת המלך.

תשמע לי אחשי, בא נהרוג אותם ואני אתן לך עשרת אלפים ככרי כסף.

אחשי, שגם היה רע ושונא את היהודים בתוך תוכו ,חשב קצת ואמר, באמת היהודים הם בעיה

וכמו שלמדנו " לבעיות יש רק פתרון אחד" לכן מצא חן בעיניו הרעיון,

וגם הקטע של הכסף (פרסי או לא פרסי).

אני בעד, אמר אחשי להמן ( קפצ'ונים )

הלכו והביאו את כל הסופרים הרצים הממושמעים המכוערים והשפוטים והכתיבו להם שביום יד' באדר צריכים להרוג להשמיד ולאבד את כל היהודים בעולם וכל הכסף שלהם שייך לכולם.

שלחו את זה לכל המדינות בעולם.

כשיש בעיה אין בעיה.

אלכוליסטים נשארים אלכוהוליסטים והם הלכו לפאב השכונתי להרים כוסית.

יאללה,אתה מזמין הפעם.

דיכאון ירד על העיר שושן ( ניחא להרוג אותנו,אבל למה לקחת את הכסף, חשבו כל הפרסים)

לאט לאט שהסיפור התחיל להתפשט כל מי שהיה שונא יהודים התחיל לתאר איך הוא יהרוג את היהודים ביד' באדר.

כל היהודים נכנסו לדיכאון ופחדים.

כששמע מרדכי הצדיק על הסרט הרע שעומד להגיע, נכנס לדיכאון התחיל לזעוק לאבינו שבשמיים,  החליף בגדים לבש שק ואפר והלך לשבת בשער המלך.

ששמעה אסתר המלכה, שמרדכי יושב בשק ואפר בשער העיר, קבלה דיכאון ושלחה להביא לו בגדים.

הוא לא היה מוכן לשמוע.

היא שלחה שוב את אחד מהשרים שלה, שיספר לה על מה ולמה המהומה.

מרדכי סיפר לו את כל הסיפור וביקש ממנה ללכת אל המלך , ולבקש ממנו רחמים על עם ישראל.

היא אמרה לו שאסור לאף אחד להתקרב  למלך אלא אם כן הוא קורא לו.

הוא לא ויתר ואמר לה, נו, לכי אליו, דברי איתו, את אשתו, איזה גבר לא שומע לאשתו.

היא הזכירה לו שאלו ימים שבהם הפמיניזם עדיין לא קיים.

יותר מזה, אסור לאף אחד לבוא אל המלך בלי רשות, אלא אם כן בא לו למות

כי המלך רואה את זה בתור בעיה.

לבעיה פתרון אחד.

לא מספיק זה, כבר חודש שהוא לא קרא לי, ואם אני אופיע פתאום תיווצר בעיה.

מרדכי לא וויתר, ואמר לה, את חייבת, אם לא תיקחי את הסיכון, כולנו נמות.

אסתר הפנימה אזרה אומץ ואמרה לו , תודיע לכל ישראל שהם חייבים להתפלל ולצום להצלחה, ואני אקח את הסיכון.

וכאשר אבדנו אבדנו.

מרדכי הוציא כרוז לכל היהודים ואמר להם, "אנשים טובים, אם לא בא לכם למות שנה הבאה, אז כ-ו-ל-ם ללא יוצא מהכלל חייבים לצום ולהתפלל לבורא עולם שירחם עלינו ושלא ייתן למכוער ולחבר שלו שתצלח תוכניתם".

שמעו כולם הבינו והפנימו שאוטוטו כולם עושים עליהם ג'יהאד.

בגלל שהיהודים יותר פיקחים, והם יודעים שלבעיה גם יש פתרון אחד, התחילו כולם לצום ולהתפלל לאבינו שבשמיים.

אחרי שלושה ימים של צום ותפילות הלכה אסתר למלך, כולה בפחדים נוראיים, כי אם אחשי לא יחוש שהוא התגעגע אליה, אזי תיווצר בעיה.

לא רק לה, לכל עם ישראל.

המלך באותו הזמן יושב בכיסא המלכותי, כולו הוד והדר ולפתע הוא רואה את המלכה מולו.

דומייה..

שניות של שקט שנחתך בסכין.

ואסתר,

הוו אסתר...

הייתה כל כך יפה אותו רגע שהוא התבלבל מיופייה , הושיט לה את שרביט הזהב ואמר לה:

מה שתרצי, עליי, עד חצי המלכות תקבלי.

בגלל שהייתה נרגשת מדיי אמרה לו , אני מזמינה את כבודו ואת המן (יריות...) למשתה קטן שאני עושה עכשיו.

אחשי שמע אלכוהול, לא עמד בפיתוי, יאללה, בשמחה,בשמחה, תקראו למכוער שיבוא גם.

הטובה הרע והמכוער הלכו להרים כוסית.

שם שוב שאל אותה אחשי , נו, יקירתי המלכה, מה אני יכול לעשות למענך?

אסתר אמרה לו, מלכי הרם, מחר אני רוצה לעשות למענך משתה גדול, לא קטנצ'יק ועצוב כמו עכשיו ואני מבקשת שגם אתה וגם המן ( רעשנים ) תבואו, שם אומר לך מהי בקשתי.

אחשי שמע מסיבה גדולה עם המון אלכוהול , בשמחה... בשמחה.. לא אומרים לא לאלכוהול.

המן (בעיטות) שמע שיש למחרת חינגה גדולה רץ הביתה לספר לחבר'ה שהמלכה מזמינה אותו עם המלך לאלכוהול חינם.

בדרך הוא רואה את מרדכי היהודי, שגם הפעם לא משתחווה לו ואפילו לא קד בראש לשלום, הפעם אדי האלכוהול עלו לו למוח, הוא התפוצץ מעצבים, רץ הביתה להתבכיין לאשתו, ואמר לה, אני .. אני.. עם המלך.. ועם המלכה.. מחר אלכוהול חינם... ועוד אני ... ועוד טיפת אלכוהול אני...  ולמרות כל זה אני תופס עצבים כל פעם שאני רואה את מרדכי היהודי (לא מדליקים נפצים ששומעים מרדכי !!!!!).

אשתו זרש, (כשמה כן היא) , אמרה לו, תשמע, בעלי היקר, תכין עץ גבוה גבוה 50 אמה ומחר בבוקר לפני הרמת הכוסית, תגיד למלך שאתה רוצה שיתלו את מרדכי וככה תוכל להיות רגוע.

אחלה רעיון חשב המכוער ואץ רץ להכין את העץ.

אותו לילה- למלך היו נדודי שינה וציווה להביא לו את ספר הזיכרונות, הביאו את הספר היפה והגדול עם דפי הקלף, ומה הוא רואה שם?, שמרדכי היהודי הציל אותו ממוות בידי שני ההם  עם השמות המכוערים.

תגידו-הוא שואל את העוזרים שלו: מה מרדכי קיבל בתמורה?

כלום.

כלום??????? עוד יגידו שאני פרסי.

אותו זמן המן (באג 482 לפנה"ס) הגיע לבקש מהמלך , אם לא אכפת לו.. ככה בקטנה.. על הדרך... לתלות את מרדכי...

כשאחשי שמע שהמן נמצא בחוץ, ציווה להכניס אותו.

אחרי שהכניסו אותו , עוד לפני שהוא צייץ, שאל אותו המלך, תגיד- מה עושים למי  שהמלך חפץ ביקרו?

חשב קצת האחוז גדלות, ואמר בליבו, את מי????... את מי המלך אוהב יותר ממני????...

ואז הוא נכנס לתוך בועה ורודה עם פרפרים אדומים, נצנצים וצמר גפן מתוק  והתחיל לתאר לו בפרטי פרטים, שצריך לקחת את האהוב, לשים בראשו כתר מלכות,להלביש אותו בבגדים שהמלך בכבודו ובעצמו לבש, עם סוס של המלך ואחד מהשרים הכי חשובים של המלך יצעד לפניו בכל העיר ויצעק בקול גדול "ככה יעשה לאיש אשר המלך חפץ ביקרו"

כי את מי?????....

חשב המלך בליבו – בואנ'ה, מכוער , מכוער, אבל יש לו את זה.

לך מהר ותעשה למרדכי היהודי כל מה שאמרת, חסר לך שתחסיר משהו קטן.

למרדכי ???????????????

 יואו ,פ-ד-י-ח-ו-ת, למות.

חשב המן, בעודו רץ לעשות מה שהמלך ציווה עליו,

וככה הוא הלביש את מרדכי היהודי בגדי מלכות, עם כתר מלכות, וסוס מלכותי, והלך לפניו וצעק בכל העיר "ככה יעשה לאיש אשר המלך חפץ ביקרו".

במילים אחרות ,מרדכי יצא מלך.

המן (פדיחות) נדחף לבית שלו, אבל וחפוי ראש, רוצה למות (חכה..) מהבושה והפדיחות ומתחיל להתבכיין לזרש (איזה מן שם זה לעזאזל????) אשתו על מה שקרה.

והוא אומר לי... ואני אמרתי לו... ואז הוא ציווה עליי... ואני חשבתי.... ואז בכל העיר צעקתי,...מה את אומרת על זה יקירתי המכוערת?

תשמע בעלי, זה בעיה, כי בסופו של דבר אלוקים של היהודים תמיד נחלץ לעזרתם והיהודים תמיד מנצחים (כאילו הלווו.... איפה היית עד עכשיו?...) ,

עוד הם מתבכיינים אחד לשני, באו הגורילות של אחשי לקחת אותו למסיבה הענקית שאסתר המלכה הכינה להם.

הגיעו המלך והמן (בגבות) למסיבה, כול המי ומי הגיעו, האלכוהול נשפך,מלא פפראצי,  החיוכים זרמו

ושוב שאל המלך את אסתר, מה שאלתך אסתר המלכה, עד חצי המלכות תקבלי,

אסתר יודעת שהגיע הרגע,

שעת השין,

הדד ליין המלכותי,

כל עם ישראל תלויים בשניות הבאות,

היא פתחה את פיה ואמרה: מלכי הרם והנישא (אין כמו התחנפות לפני בקשה גדולה) ,

אם מצאתי חן בעינך , ואם אתה אוהב אותי (אתה אוהב אותי?) תרחם עליי ועל כל העם שלי, כי נגזר שיהרגו אותי ואת כל העם שלי.

ניחא אם היו מוכרים אותנו לעבדים ושפחות וכל היום היינו צריכים לשאוב מים ולקרצף רצפות, הייתי שותקת.

אבל למות??????

למה מי מת???????.

אחשי שמע את זה נכנס לסרטים,

עוד פעם רוצים להרוג את אשתי באמצע המסיבה?

תפס עצבים ואמר: מי מעז ורוצה להרוג אותך??????

ואז היא הצביע על המכוער הראשי בסיפור ואמרה לו.

זה... המן הרשע והמכוער הזה. (מלא נפצים...)

עוד פעם אתה??...

אחשי הרגיש שהסטלה דופקת לו את המח יותר מידי והסרטים הרעים תופסים מקום, יצא קצת לנקות את הראש בגינה.

המן (בבבבבוווזזזז) פתאום הבין שהגיע אלכוהול עד נפש,  והלך לחפש ולהתרפס בפני אסתר המלכה , כשהגיע לחדר שלה, בטעות הוא נפל על המיטה, באותו רגע אחשי חזר מדקת האוויר בגינה נכנס לחדר של אסתר ומה הוא רואה?

את המן שוכב על המיטה של אשתו,

עד כאן!!!

האלכוהול, העצבים, הקנאה, האהבה, והמחשבה שהוא יהיה אלמן פעם שנייה הכריעו את הכף. (כי מי תרצה אלמן פעמיים???)

בעיה ..

בעיה גדולה,

בעיה שאין כדוגמתה,

לבעיה פתרון אחד.

משום מקום הגיע חרבונה (הוא בסדר גמור זה) ואומר לו, אתה זוכר את מרדכי שדיבר עליך טובות, זה המכוער הזה הכין עץ גבוה לתלות את מרדכי  עליו.

כמה גבוה?

חמישים אמה

כמה זה אמה?

לא יודע , אבל זה מאוד גבוה

יאללה,לעץ החמישים גבוה , גם ככה הוא מכוער, הורס את כל המסיבות (לפעמים לא הכניסו אתנו בגללו).

אחח, כמה טוב שיש פתרון אחד לבעיות, חושב אחשי ונרגע.

אותו זמן אסתר סיפרה למלך מה הקשר המשפחתי בינה לבין מרדכי, באותו רגע מרדכי קיבל קידום ונהיה משנה למלך.

אסתר ראתה את כל זה אבל לא נרגעה, כי אחשי לא יצירתי מספיק לבטל לבד את הגזירה על כלל היהודים, והתחילה לדבר על ליבו, אם אתה אוהב אותי, ואם אני יפה בעינך, ואם אני מוצאת חן, תצא מלך ותבטל את הגזירה של המן (פיצוצים) הרשע.

אותו רגע אחשי יצא קינג אמיתי הושיט לה את טבעת המלך, ואמר לה ולמרדכי, תכתבו מה שאתם רוצים, ותחתמו בשמי.

ישר קראו לכל הכותבים הבלשנים הסופרים המשוררים ואלה שכותבים בלי שגיאות כתיב והכתיבו להם שבאותו היום שהיה אמור להיות ג'יהאד על היהודים, עכשיו מתחלפים התפקידים וכל מי שרצה להרוג את היהודים מותר ליהודים להרוג אותו.

ישר קראו לכל הרצים, והשליחים, אלה שנוסעים כמו מטורפים, האחשתרנים  ושאר האלה עם השמות המוזרים. והוציאו  אותם לדרך במהירות שיביאו את ההודעה לכל 127 המדינות של אחשי.

אותו זמן מרדכי הולבש בבגדי מלכות ועטרת זהב על ראשו.

כל היהודים ברחבי העולם נכנסו לאופוריה מטורפת, מסיבות , חינגות, פסטיבלים, יאללה תוציאו את  האלכוהול.

כל שונאי ישראל נכנסו לפחד כי ידעו שאוטוטו הרגע שלהם גם יגיע והתחילו הרבה מהם להתגייר .

וביום האמת, וברגע הנכון שניתן ליהודים האו-קיי לסגור חשבון עם כל אלה שרצו לחסל אותם, ובגלל שהיהודים רחמנים בני רחמנים, הם חשבו קצת הלאה וידעו שאם הם ירחמו על השונאים, כאילו הם מתאכזרים לילדים שלהם.

והתחילו לפרק שם את כל מי שאיים עליהם, מי שרצה לעשות ג'יהאד, את כל החיזבאלונים והחמסניקים ואבו גיהד ואבו נידר ואבו אמו ואבו אחתו  עם כולם סגרו חשבון.

וכולם שמחים וצוהלים ומסיבות וחינגות ומשלוחי מנות ומתנות לתפרנים .

ראתה אסתר שכולם סבבה, אוהבים את כולם, הלכה שוב למלך,

הוא כבר הפנים שיבוא יום וימציאו מושג שיקרא פמיניזם , לכן עוד לפני שהיא פצתה את פיה, הוא כבר אמר לה, מה שתרצי אני עושה.

אסתר שלנו, לא נופלת בפח ואומרת לו, "תראה איך כולם שמחים וצוהלים, ומסיבות והרקדות, אז אם בא לך, אבל באמת רק אם בא לך , תיתן לכולם עוד יום חופש שגם מחר יהיה יום כיף.

אהה, ועוד משהו קטן למכוער יש עשרה בנים גם הם מכוערים לא קטנים אם לא אכפת לך, אבל באמת רק אם לא אכפת לך לשים אותם ליד האבא שלהם על העץ הגבוהה ההוא

כמה גבוה?

גבוה גבוה

מי אני שאסרב לך? האלכוהול חינם? יאללה מסיבה גם מחר....

תיזכרי, אמרת אלכוהול חינם.

וגם למחרת נמשכו ההרקדות והמסיבות והחיסולים והחינגות.

מרדכי ואסתר ראו שכל העם שמחים וצוהלים החליטו לעשות את זה יום חג לזכר הנס שבורא עולם הציל את עם ישראל מידי האנשים הרעים.

שלחו שוב את כל השליחים עם השמות המוזרים להודיע על חג חדש שיש לעם ישראל.

אבל איך נקרא לחג, בואו נפיל פור ונראה איך נקרא.

אמרת פור???????  יאללה אחלה שם.

וכך נחנך חג חדש , החג הכי מקסים בעולם, החג שבו מותר לעשות (כמעט) הכל.

חג מוזר, משוגע, חייכני, כייפי,

כ"כ חג מקסים שכתוב, שכשיבנה בית המקדש השלישי יתבטלו כל החגים, מלבד פורים.

 

 

אנשים טובים

 

הגיע זמן פורים

לכו תוציאו מהבוידם או מכפר השעשועים את האדם שהרבה זמן חלמתם להיות, לכו תעשו סעודת פורים ותשתו עד אובדן חושים שלא תבדילו בין הארורים לבין הברוכים.

לכו לרקוד ולשמוח ולחייך ולצהול

כי מותר

כי חובה

כי מצווה

כי אם לא עכשיו

כי..

כי..

כי מי?????

הכי הכי בעולם

מי?????....

 

מחפש תחפושת

שי היהודי

 

נ.ב. במוצאי שבת בשעה שש וקצת, לכו לבית כנסת ותשמעו קריאת המגילה בלייב, פי אלף יותר מעניין ממה שנכתב כאן.