דליה , נערה שובבה ,קטנטונת חטובת גוף,בעלת זוג עיניים מהפנטות ושיער גולש ומלא הצטרפה לקבוצה שלי בסניף בנוער העובד בקרית חיים בכיתה וו'.  אבל רק בגיל ארבע עשרה הבחנתי בקיומה. הורחקתי מפעולה עקב בדיחה שהשמעתי בדיון מעמיק ורציני על מהות ההגשמה העצמית.  עמדתי בחוץ ליד החלון , ממולי בחדר ישבה דליה, מבטינו הצטלבו לרגע, וחץ ננעץ בלבי. לא יכולתי להסיר את מבטי ממנה יותר.דליה שהבחינה במבטי החזירה לי מדי פעם חיוך מפתה והרחיקה את מבטה . בתום הדיון יצאנו לרחבת הריקודים, רקדתי אתה  ומידי פעם נוצר בינינו מגע מרפרף שהעביר בי זרמים מרגשים, ובשלה בי ההחלטה להדק את הקשר.הצעתי לידידי הקרוב יעקוב אשר נמשך לחנה , שבתום הערב  נלווה את הבנות לביתן ובהמשך נתפצל לזוגות. יעקוב חברי,שעלה לפני שנתיים עם משפחתו מבלגיה, התקשה בתחילה להתערות בחברה הצברית . מצד אחד מוצאו המערב אירופי והעובדה שאביו היה צורף זהב בעוד שרובנו בני פועלים, הקנה לו הילה של איש העולם הגדול. מצד שני מבטאו השונה במקצת שהעלה לעיתים גיחוך על שפתינו הביאו לחוסר ביטחון ולגמגום קל. לא פלא שנמשך לחנה שהייתה נערה שקטה ומופנמת.  יעקוב נענה בהתלהבות ועד מהרה הפכנו זאת לקבע.  בחופש הגדול ,בילינו ארבעתנו שעות רבות בים ואהבתי לדליה גברה מיום ליום.  ציפיתי בהתרגשות למסע התנועה מים לים ותמרנתי כך שדליה ואני נישן באותו האוהל בשכנות כמובן.  אתנו באוהל ישנו עוד כמה זוגות קבועים ומיד לאחר כבוי האורות החלו להישמע לחשושים ומצמוצים מכל עבר. ניסיתי ללטף קלות את דליה וללחוש באוזנה דברי כבושים אך היא מאנה לשתף פעולה ולחשה לי שהיא עייפה. הלילה נישן, ומחר אפתיע אותך הוסיפה. נרדמתי קצת מאוכזב אך בלב מלא תקווה למחר.  התעוררתי לפני עלות השחר, דליה לא הייתה לצדי חיכיתי שעה ארוכה ונרדמתי שוב. למחרת בא אלי יעקוב, כולו סמוק  ובהתרגשות סיפר לי " דליה באה אלי לפנות בוקר, איזה שובבים אתם שניכם ..."שנינו? השבתי בתמיהה ופניתי ממנו אכול קנאה וכעס. למחרת הצעתי חברות לחנה ובמשך כשנה מצאנו ניחומים ביחד. דליה החלה לצאת עם נער משכבה בוגרת, ויעקוב נשאר לבדו. היה לי חבל לאבד חבר טוב, אך קינאתי גברה עלי. חלפו שנתיים, משפחתו של יעקוב עקרה

 לתל אביב. יעקוב שלח אלי שליחים אין ספור שאבוא למסיבת הפרידה שערך לכיתה.  בחוסר רצון נעתרתי. יעקוב קיבל את פני בהתרגשות ולחש לי בצד "ככה לא עושים לחברים, אבל מזמן סלחתי", מה אתה סח  התרסתי כשקינאתי חוזרת אלי , שכחת את הלילה שגזלת לי את דליה? יעקוב נדהם, " אתה שלחת אותה אלי". כשראה שאינני מבין סיפר לי. " דליה באה אלי ואמרה שבקשת ממנה ללמד אותי את נפלאות האהבהבים שקיימתם הלילה.. כדי לעזור לי להתקדם עם חנה,  שלחת אותה לחצי לילה ולקחת את חנה לשנה".  לא נגעתי בה בלילה ההוא בכלל, טענתי בחום. נעצנו אחד בשני מבט חודר כשני תרנגולי קרב, ופתאום קלטנו איך תמרנה אותנו הממזרה, צחקנו והתחבקנו כאחים אוהבים. 

 אחרית דבר

 לפני מספר שנים קיימנו כנס מחזור. יעקוב הגיע עם אשתו, דקת גזרה ומטופחת. ראינו את דליה, גובהה כרוחבה , מקומטת ומוזנחת. הברק בעיניה הועם.  בגללה רבנו? שאל יעקוב  בתמיהה, החטא ועונשו השבתי. וחייכנו במבט .