-"וזה לא כואב בכלל?" -"איזה כואב? אתה נמצא בהרדמה מקומית של האיזור, זה אומנם קצת מוזר לראות פתאום כמה חבר'ה משחקים לך בתוך הגוף אבל בתכל'ס לא מרגישים כלום... מקסימום איזה דקירה קטנה כמו שאתה מרגיש כשאתה נזכר באיזה משהו שאתה עדיין מתחרט עליו, לא יותר מזה" -"ואין שום תופעות לוואי או הגבלות למיניהן אחרי הניתוח? אני יכול להמשיך לעשות הכל כרגיל?" -"עקרונית ברור שיש קצת תופעות והגבלות. אתה נשאר לאישפוז ליום בלי מבקרים כי אם אתה תראה אנשים שאתה אוהב או אפילו רק מחבב זה עלול לפרום את התפרים וכל הניתוח יכול ללכת לפח אבל זה לא נורא בכלל... תתפלא כמה היום שקט הזה יעשה לך טוב... יש גם קצת בחילות וכאלה אבל שום דבר רציני מדי וזה שווה את כל האי- נעימות, תאמין לי." -"ובתכל'ס, שורה תחתונה, את מרוצה שעשית את זה?" -"בטח שכן. מי כמוך יודע איזה שבר כלי הייתי אחרי שתמיר זרק אותי, והיום? לקח לי כמה שניות בכלל להיזכר בשם שלו... אני בכלל זוכרת את זה רק בגלל הסיפורים שלך. כשעשיתי את הניתוח כבר זרקתי פנימה גם מחיקת זיכרון, תאמין לי שכדאי." -"דווקא חבל עלייך ועל תמיר, הייתם אחל'ה זוג..." -"אם אתה אומר..." -------------------------------------------------- -"X על ה- X שלום, מדברת נילי, במה אני יכולה לעזור לך?" -"אה... שלום... הפנתה אותי אליכם מטופלת שלכם לשעבר. הבנתי שאתם מטפלים בלבבות שבורים וכל מה שקשור לזה?" -"נכון, אנחנו המכון הראשון בעולם לטיפול בלב שבור ע"י טכניקת לייזר מתקדמת, תוך פחות משעה של ניתוח לא מסובך אתה יכול לצאת עם לב כמו חדש כשיש לך אפשרות גם להוסיף מחיקת זיכרון שתעמיד אותך בנקודה אופטימלית להתחיל קשר חדש בלי שום משקעים מהעבר" -"בסדר... ועד כמה הטיפול הזה בטוח?" -"אני אשקר אם אני אגיד לך שמדובר בטיפול בטוח במאה אחוזים אבל עד היום אני יכולה להגיד לך ש- 98.4% מהניתוחים עוברים בהצלחה ובשביעות רצון מקסימלית מצד המטופלים" -"ומה עושים ב- 1.6% הנותרים?" -"במקרה כזה, אנחנו מממנים למטופל ניתוח נוסף על חשבוננו כשבדרך כלל זה מספיק כדי לסדר כל בעיה שעלולה להיווצר במהלך הניתוח הראשון" -"אגב מממנים, כמה באמת עולה התענוג הזה?" -"מדובר ב- 1500$ כאשר אם אתה חבר של אחת מקופות החולים אתה יכול להשיג סיבסוד של כ- 10% מהמחיר" -"אממ... אוקי... ובהנחה שאני מעוניין להתחיל את התהליך, במה מדובר?" -"ובכן, מאחר ומדובר בחורף שזאת כפי שידוע לך העונה הבוערת בשוק הזה אנחנו די מפוצצים אבל במקרה בדיוק לפני 10 דק' התפנה לי תור למחר בצהריים ככה שאם תהיה מעוניין, אני יכולה לשבץ אותך לשם" -"מחר בצהריים? קצת מוקדם ממה שחשבתי... אבל אני מניח שעדיף לגמור עם זה כמה שיותר מהר, אז בסדר, תרשמי אותי למחר בצהריים" ---------------------------------- -"שלום, יוני?" -"כן" -"שלום, אני ד"ר ויינשטיין ואני אהיה הרופא האחראי בניתוח שלך היום, מתרגש?" -"כן... אפשר להגיד..." -"טוב, אין לך שום דבר לחשוש ממנו, הנוהל בטוח לחלוטין וכמו שאתה בטח כבר יודע, יש לנו אישור של משרד הבריאות ושל ה- f.d.a.a האמריקאי ככה שאתה באמת יכול להיות רגוע... אני רוצה לשאול אותך מספר שאלות שלאחריהן אני אסביר לך בקצרה מה בדיוק הולך להתבצע ואני מעריך שתוך שלוש שעות מעכשיו כבר נהיה אחרי זה, בסדר?" -"סבבה... בוא נתחיל עם זה כבר..." -"טוב, שאלה ראשונה, מה אופי הפציעה?" -"אממ... חברה שלי זרקה אותי... יש בכלל אופציות אחרות?" -"תתפלא, אנשים מגיעים לכאן עם כל מיני פציעות, מוות של אדם אהוב, הפסד אליפות של הקבוצה האהודה משער בדקה האחרונה, טוטאל לוס של המכונית... לא חסר. שאלה הבאה, כמה זמן אתה כבר מנסה להתמודד עם זה באמצעים המקובלים?" -"בוא נראה... היא עזבה אותי לפני חמישה חודשים... מאז אני ניסיתי הומאופתיה, פסיכולוג, כדורים נגד דיכאון... וכלום לא עזר. יצא לי לדבר עם ידידה טובה שעשתה את הניתוח והיא מאוד המליצה לנסות. מאחר וניסיתי כבר הכל, הגעתי לכאן." -"אוקי, עד כמה חזק היה הקשר לפני הפרידה?" -"עד כמה חזק? מצחיק... עד כמה חזק היית מגדיר קשר שנגמר שבוע אחרי האירוסין?" -"הבנתי... אני מצטער..." -"לא, אין לך על מה. טעות שלי שלא קלטתי את הרמזים. אבל לא משנה, אני פה כדי לפתור את זה אחת ולתמיד" -"טוב, שאלה אחרונה, איך הגעת למסקנה שאתה בבעיה?" -"מאז הפרידה אני לא יכול אפילו לחשוב על לחזור לצאת עם בחורות אחרות ומשום מה אני חושב שאחרי חמישה חודשים זה כבר היה אמור לעבור לי" -"בסדר גמור. לגבי הנוהל של הניתוח, אנחנו מרדימים את איזור הלב בהרדמה מקומית כך שאם במהלך הניתוח אתה מרגיש קצת שלא בנוח אתה יכול להגיד בדיוק מה הבעיה. כמו בניתוח לייזר לתיקון רשתית של העין, כך גם כאן, קרן לייזר בעצם "תתפור" את הנקודות השבורות בלב ככה שכשתקום מהניתוח אתה תהיה כמו אדם חדש וכאילו הלב שלך לא עבר מעודו חוויה טראומתית כלשהי. זהו... שיהיה בהצלחה" ------------------------------ -"X על ה- X שלום, מדברת מלי, במה אני יכולה לעזור לך?" -"שלום, מדבר יוני שגב, אני עברתי ניתוח אצלכם לפני כחודש וחצי ואני חושב שמשהו השתבש אצלי בלב" -"הבנתי, אתה זוכר מי היה הרופא האחראי בניתוח שלך?" -"כן, ד"ר ויינשטיין" -"תמתין שניה, אני מעבירה אותך" -"תודה" -"שלום, יוני? זה ד"ר ויינשטיין" -"שלום ד"ר" -"הבנתי ממלי שיש לך בעיה מסוימת?" -"כן, אני חושב שמשהו השתבש בלב שלי" -"ולמה אתה חושב את זה?" -"תראה, שלושה ימים אחרי שהשתחררתי מהאישפוז כבר יצאתי עם מישהי שרצו להכיר לי כבר הרבה זמן, שירלי. בהתחלה הכל היה בסדר, היה לנו נחמד ביחד והכל התקדם בצורה משביעת רצון. הבעיה התחילה לפני כשבועיים, כל פעם שאני רואה אותה או שהיא מתקשרת יש לי כאבים ממש חזקים בלב. זה התחיל כבר אחרי כשלושה שבועות של היכרות אבל אז זה היה בגדר דקירות קלות, לא יותר מזה אבל עכשיו מדובר בכאבים ממש חזקים עד כדי כך שביקשתי ממנה לא להתקשר או לבוא אלי עד שאני מסיים לברר את הנושא איתכם" -"אני מבין, אני אאלץ לבקש ממך לבוא למרפאה כדי שנבדוק מה בדיוק קרה. זאת פעם ראשונה שאני שומע על מקרה כזה, אני חייב להודות. יש לך אפשרות לקפוץ לפה היום בארבע?" -"אין בעיה, אני אגיע" -"בסדר גמור, תרגיש טוב" ---------------------------------------- -"הלו, יוני?" -"כן" -"שלום, מדבר ד"ר ויינשטיין מ- X על ה- X” -"כן ד"ר ויינשטיין, בוקר טוב" -"בוקר טוב... קיבלתי את התוצאות של הבדיקות שלך ו... הייתי רוצה שתבוא לכאן מתי שאתה יכול במהלך היום" -"למה? מה הבעיה?" -"אה... אני באמת חושב שהכי טוב יהיה אם אתה תגיע לפה ולא שנעשה את זה דרך הטלפון" -"ד"ר ויינשטיין, מה שיש לך להגיד, תגיד. אין לי בעיה שזה יהיה דרך הטלפון. יאללה... שפוך" -"אממ... טוב... לפי התוצאות של הבדיקות, כנראה שהניתוח לא עבר כל כך חלק כמו שחשבנו בהתחלה. מסתבר שיחד עם האיחוי של השברים, פגענו פגיעה בלתי הפיכה בתפקוד של הלב שלך מבחינה רגשית" -"מה אתה בעצם מנסה להגיד לי ד"ר? אל תנסה לבלבל אותי עם כל מיני מונחים רפואיים, פשוט תגיד לי מה הבעיה ומה אתם הולכים לעשות כדי לטפל בה" -"אז ככה, הבעיה היא שבעצם הלב שלך לעולם לא יהיה מסוגל יותר לאהוב. יותר נכון, קיומו של רגש אהבה כלשהו ובטח אהבה חזקה כמו אהבה לבן/ בת זוג עלולה לגרום ללב שלך פשוטו כמשמעו... להתפוצץ..." -"להתפוצץ? אתה נורמלי? איך אני אמור להעביר עכשיו חיים שלמים בלי להרשות לעצמי להתאהב? אני בן 23 לעזאזל, כל החיים עוד לפני ואתה אומר לי שאני לא אהיה מסוגל לאהוב? אי אני אמור להסביר את זה לשירלי?" -"אז זהו, אני רוצה להמליץ לך בצורה החזקה ביותר שאני יכול שלא תראה או תדבר יותר עם שירלי. לפי מה שסיפרת לי, כל מפגש איתה עלול להסתיים במוות שלך" -"במוות שלי? עזוב, נניח שבינתיים אני לא אראה אותה, מה אפשר לעשות כדי לטפל בזה?" -"כמו שכבר אמרתי לך, זאת הפעם הראשונה שאני נתקל במקרה כזה... דיברתי עם עוד רופאים שמתמחים בטיפולים מהסוג הזה ולצערי כולנו תמימי דעים בנקודה הזאת... כרגע אין טיפול שיוכל לעזור לך... הדבר היחיד הוא להימנע מאהבה וככה לפחות תוכל להמשיך לחיות" -"אתה צוחק... אתה לא יכול להיות רציני..." -"חוששני שאני רציני לחלוטין... אני מצטער" -"אני לא מאמין שאתם מצפים ממני להמשיך לחיות בלי לאהוב... איזה מן חיים אלה? אני הולך לתבוע לכם את האמא... אתם עוד תשמעו ממני..." -"יוני, תקש<קליק>" --------------------------------------- -"שירלי, היי, זה יוני..." -"היי חמוד, מה קורה איתך? איך אתה מרגיש?" -"תקשיבי, אני חייב לראות אותך" -"אבל אני בעבודה, נתראה בערב, לא?" -"תראי, זה דחוף, אחחח, אני חייב לראות אותך עכשיו" -"יוני, אתה מדאיג אותי, מה זה האנחת כאב הזאת. מה קרה?" -"אני לא יכול להסביר, את חייבת לבוא עכשיו" -"טוב... אני אהיה אצלך עוד חצי שעה"