"כתר עלאה- אף על גב דאיהו אור קדמון, אור צח, ואור מצוחצח- איהו אוּכַם (=שחוֹר) קדם עלת העלות"
(תקוני זוהר, תיקון ע', קלה:)
אֵיךְ אָבֹאָה שְׁעָרֶיךָ
וַאֲנִי עֲדַיִן
אֲנִי
עוֹדֶנִּי מְרַחְרֵחַ בֵּין אַיִן
לְיֵשׁ;
מְחַפֵּשׂ תְּשׁוּבָה
עֲלֵי דֶּרֶךְ וְחִדָּלוֹן
(פְּתַח תְּהִלִּים ע, ו
וְתֵן לְחֹסֶר הָאוֹנִים
לְהִשְׁתַּלֵּט)
כְּשֶׁבַּמֵּמַד שֶׁמֵעֵבֶר לַבֶּכִי,
עִם הָאִשָּׁה וְהַתַּנּוּר,
גַּם לְזֶה יֵשׁ תִּקּוּן
***
וּבַלֵּילוֹת הָהֵם
שֶׁל טֶרֶם דַּעַת,
כְּשֶׁרַבִּי שְׁנֵיאוֹר זַלְמָן מִלאדִי
שָׁתַל לִי רְמָזִים שֶׁל אִינְטִימִיוּת
הֵיכָן שָׁרַק אִפְשַׁרְתִּי,
הִתְחַשֵּׁק לִי לִצְעֹק:
אוּכַם אֲנִי
אוּכַם אֲנִי
קָדַם
עִילַת הָעִלּוֹת