"כתר עלאה- אף על גב דאיהו אור קדמון, אור צח, ואור מצוחצח- איהו אוּכַם (=שחוֹר)  קדם עלת העלות"

(תקוני זוהר, תיקון ע', קלה:)

 

אֵיךְ אָבֹאָה שְׁעָרֶיךָ
וַאֲנִי עֲדַיִן
אֲנִי

עוֹדֶנִּי מְרַחְרֵחַ בֵּין אַיִן
לְיֵשׁ;
מְחַפֵּשׂ תְּשׁוּבָה
עֲלֵי דֶּרֶךְ וְחִדָּלוֹן
(פְּתַח תְּהִלִּים ע, ו
וְתֵן לְחֹסֶר הָאוֹנִים
לְהִשְׁתַּלֵּט)

כְּשֶׁבַּמֵּמַד שֶׁמֵעֵבֶר לַבֶּכִי,
עִם הָאִשָּׁה וְהַתַּנּוּר,
גַּם לְזֶה יֵשׁ תִּקּוּן

***

וּבַלֵּילוֹת הָהֵם
שֶׁל טֶרֶם דַּעַת,
כְּשֶׁרַבִּי שְׁנֵיאוֹר זַלְמָן מִלאדִי
שָׁתַל לִי רְמָזִים שֶׁל אִינְטִימִיוּת
הֵיכָן שָׁרַק אִפְשַׁרְתִּי,
הִתְחַשֵּׁק לִי לִצְעֹק:
אוּכַם אֲנִי

אוּכַם אֲנִי
קָדַם
עִילַת הָעִלּוֹת