[ליצירה]
לא אכפת לי מה סביר. זאת לא אגדה רציונאלית. זאת אגדה פוסטמודרנית. לרבי עקיבא ומירב, יש אמת שהם בנו. טוב להם עם האמת שלהם, אז תעזוב אותם בשקט. סתם. האגדה לא מנותקת מהמציאות אולם לא לגמרי נמצאת שם. אדם לא יכול לחיות רק עם לבו, שזה המסר של האגדה. זאת הסיבה שעקיבא הולך ללמוד תורה. אדם צריך גם שכל. אבל אסור להתנכר לרגשות.
[ליצירה]
שלום רדף השיג,
הסיפור הוא פוסטמודרני, מכיון שלקחתי את הסיפור, ובמקום לבדוק מה חשב עורך וכותב הסיפור, לקחתי את האגדה התלמודית והכנסתי את מחשבותיי לתוכו.
אני לא מתיימר לעבד את האגדה לשפה מודרנית בלבד.
הכנסתי את מחשבותיי והולכתי את הסיפור במגמתיות, כמובן בהתבסס על הטקסט.
זה הקטע של ניתוח סיפורת בצורה פוסטמודרנית. לא אכפת לי מה כוונת המחבר. הסיפור מהווה גם ביקורת לר' עקיבא במשמעות המודרנית שלו, שכן הוא חלק מאגדתות הבמקרות תלמידי חכמים שלא קיימו מצוות 'עונה' בזמנה.
אני ממליץ לך לקרוא קצת מאמרים בנוגע לשירה פוסטמודרנית.
כמוכן בתור "ביני"ש", כדאי לך לקרוא את ספרו של הרב שג"ר, 'כלים שבורים', אמונה וציונות דתית בסביבה פוסטמודרנית. אני מקווה שזה השם, אם כן לא בדקתי, ואני מתנצל על טעות אפשרית בשם הספר.
זה שדני אומר שהרב קוק אמר את המשפט, "אם אתה מאמין שאפשר לקלקל, תאמין שאפשר לקלקל", רק מוסיף נופח ציני לדמותו של דני. דני בעיני הוא הביני"ש שלא מבין דבר מהחיים שלו, הוא בחור טוב, אבל לפני שיחזיר בתשובה אנשים, כדאי לו ללמוד קצת. ואולי עדיף שיעבור ישיבה.
אני אוהב את העיצוב של הסיפור כמו שהוא.
חוץ מזה אהבתי את השם מירב יותר מאשר רחל. זכותי!
זאת
אגדה פוסטמודרנית!
שבת שלום וחג חנוכה שמח,
אלי
[ליצירה]
אני לא מבין אותך כותב יקר. לכל מה שאמרתי יש מכנה משותף, מדובר על דיני חנוכה. דיני חנוכה כסימבוליה לחיי האדם. שום סיפור חסידי לא מבטאים היטב את הרעיון שציינתי מלבד ה'מסגרת החיצונית' של דיני חנוכה.
חג שמח.
[ליצירה]
[ליצירה]
שלום מאירה!
במידה ואכן תכלה המוות(אף שזה לא כל כך ברור לפי כל הוגי המחשבה היהודית הקלאסית(כגון הרמב"ם)), אין זה אומר שלא יהיה רוע. זה פשוט אומר שלא יהיה מוות. אבל רוע הוא כל העדר של טוב מושלם והעולם אף פעם לא יהיה מושלם כי מושלם הוא אינסוף והעולם מתוקף הגדרתו אינו שלם.
שמחתי על תגובתך.
prednisolone side effects in dogs go prednisolone 5mg tablets