הזמן שחייתי הפך אותי לאורכו לנבון יותר, מיומן יותר במלאכת החיים, חד תפיסה, חזק ומסוגל יותר, רגשני ורומנטי יותר. למדתי לאהוב את השקיעה ולשנוא את הגויים, לאכול בשר אדום ולהימנע מעישון, לשתות וויסקי אבל לא בירה, להתחיל עם בחורות עם עיניים יפות על פני בחורות עם רגליים יפות, להבחין בין דורון שפר שבעונת 97 קלע 50%  מקו השלוש ובין פפי תורג´מן שבאותה העונה החטיא 50% מאותו הקו, לדעת שיש רגעים בחיים שלא יחזרו למרות שרובם כן בגלל שהחיים הם הרבה יותר תפיסתם של האנשים את החיים, ואנשים חוזרים על עצמם.

השטן בהתגלמותו על פני אדמות הינו אדם שיודע מה טוב עבורו. אדם שאינו חי את התסריט של החיים אותו הכתיבו ההמונים שמקווים כל כך להאמין בגורל, בסגירת מעגלים, קלימקס לכל סיפור, טובים ורעים, יהודים וקוויקרים.... אותו אדם שמבין את קטנותו באופן רציף וללא חשש וסיכוך עיניו ומתרגם אותה להחלטות בנות ביצוע. עם הליכתי לאורך קו הזמן של החיים אני תופס יותר ויותר כי פגשתי מעט מאוד שטנים בימי. גם אם אני אינני שטן, אני עדין מוצא בעצמי את אותו שטן קטן שבו אני מאשים הרבה מהרוע, ההיגיון התכליתי, האכזריות והמעשים הטובים שביצעתי בימי, וממנו אני שואב את ההתמצאות שלי במציאות כפי שהיא בלבד ללא נדבחיה הנפשיים - חברתיים  המומצאים.

וככל שאני יותר מציאותי, ריאלי, אנליטי, הגיוני, מפוכח, כך אני מוצא עצמי יותר ויותר שלא במקום. שהרי אם זה היה עולם מציאותי, כולם היו זוכרים איך ביבי דפק אותם בקדנציה שהיתה לו וכמה שזה מסוכן לנהוג תחת השפעת אלכוהול. אבל אנשים לא קולטים ולא נזהרים ותמיד מעדיפים להתעלם ולשייף את המציאות. ואם אני רוצה, באופן הגיוני ומפוכח למצוא לעצמי סיפוק נפשי בעולם שכזה אני מבין שעלי לנטוש כל הגיון מפוכח.

לכן אני מוצא לנכון לומר לעצמי שאחיה לנצח, שכל האנשים אוהבים אותי, שאני חכם, שהסיבה לכל כישלון שנחלתי היא העולם ולא אני, שבעצם המיונז במקדונלדז תמיד טרי גם כשהוא נוטה לבז´, שאם הייתי רוצה הייתי יכול לנגן יותר טוב, שאם באמת הייתי רוצה הייתי...

צ´ייטנוט - מושג בגרמנית ממשחק השח-מט שפירושו שתם הזמן בתורו של שחקן. לפעמים צריך לדעת מתי להפסיק לחשוב.