ליל חג היה זה, בעת שאפילו היצורים המרושעים ביותר עליי אדמות פסקו ממפעלם. אולם, בארקן, האביר האצילי מקרדמנטן לא פסק ממלאכתו, הוא הגן יום ולילה על ממלכתו, ואף במחיר חייו. עוד באותו הלילה, יצא מיודעינו מפתח ביתו בעת שהחגיגות היו בעיצומן ושם פעמיו לעבר משכנם השוקט של שודדי הדרכים, שניצב על אם הדרך במרחק כמה שעות מהעיר. נושא כליו, שהיה נאמן לאדונו החל כהרגלו למחות, היות והיה מורגל כבר וידע מה עלול להתרחש. לטענתו, הוא לא רצה להיות עד למעשים המזוויעים העשויים לערער את שלוות העיר, אך בארקן ידע כי הוא אינו מתכוון לכך באמת ובתמים וכי עליו להיפטר מהאורחים הלא קרואים תכף ומיד. וכך, בהגיעם למאהל השודדים, הפקיד מיודעינו את סוסו בידיי נושא כליו ומיהר להתגנב מאחורי עץ עב גזע שעמד מאחורי האוהל, הוא ידע כי לא תהיה שמירה וכי אין עליו לנקוט באמצעי זהירות, אך מצפונו לא הניח לו - "מה יהא אם לא אצליח להפתיעם?" על כן, מיהר על קצות אצבעותיו לעבר יריעת הבד הסגלגלה ששימשה ככניסה לאוהל, מעליה היה תלוי שלט שאת פשרו לא הצליח להבין, הרי ככלות הכול, ליל אפל היה זה והיה עליו לפעול מהר. משהסיט את היריעה, נוכח לדעת כי האנשים הלנים השתרעו בבטחה על כריהם ונשמו נשימות סדירות, שלא כשודדים שיראים פן ימצאום השומרים. הוא התקרב לעבר אחת הדמויות והבחין כי אינה עוטה לא שריון ולא טוניקה, היא שכבה בשלווה ונחה לה על מצעיה הרכים. מיודעינו, האביר האצילי, או בשמו - בארקן, הפכה על בטנה, כך שגבה מופנה אליו והחל לדקרה בשיטתיות תוך שהוא מהלל את עצמו על גבורתו בלחש חרישי, עד אשר נשמעה אנקה חלושה והדמות התמוטטה שותתת דם על האדמה הקשה. כך עשה גם לשאר בעודו נאנח וממלמל לעצמו משהו על חוצפה שאנשים לא ישנים על בטנם ושיש לעשות הכול עבורם. משסיים את מלאכתו הפקיד את נושא כליו לפרק את המאהל ולהחביא את הראיות כדי לחסוך טרחה מרובה ממשמר הגבול, אחר רתם את סוסיהם של קורבנותיו והובילם לעיר בזמרו שיר לכת אבירי. משהגיע לעיר, נעמד ליד דוכן עגבניות של זקנה (שגורשה על-ידיו בכמה הנפות חרב קודם לכן), והחל למכור את הסוסים בסכומים מופקרים לשיכורים שנקרו בדרכו. כשהגיע נושא כליו, שניכר היה בו כי רץ את כל הדרך מהמחנה ללא לאות, התמוטט על האדמה ובידו שלט: "משמר הגבול, נא לא להפריע!" מוסר השכל: להלן: חוקת האבירים: א. לעולם אל תתקיף אויב בהפתעה. ב. לעולם אל תתקיף אויב כשהוא שרוע על האדמה או בגבו אליך ואינו מסוגל להתגונן. ג. תמיד התייצב בפני אויבך פנים מול פנים ודאג לכך שמצבכם שווה (אל לך לנצל כל יתרון זמני על אויבך בתחילת הקרב). ד. אל תתקיף אויב אשר אין ביכולתו להתגונן (אין ברשותו נשק, מגן או כל אמצעי הגנה אחר). ה. כבד את אויביך ואל תהלל את עצמך לאחר ניצחון בקרב. ו. אל לך ליטול את רכושם של המובסים או לגנוב מהחיים. ז. לעולם אל תגרש זקנה מדוכן הירקות שלה! ח. לעולם אל תמכור סחורה בסכומי עתק לאנשים שאינם פיכחים. ט. לעולם אל תאמר "לעולם". י. קרא תמיד את מה שכתוב על שלטים בכניסה!!!