אני ואתה נשנה את העולם? כן, כן, כן!!!                      

וזו לא עוד קלישאה. זוהי אמת בדוקה!

 

קראתי באיזשהו מאמר, על  מדענים שערכו מחקר והגיעו למסקנה:

לחומר קטן המרכיב חומר גדול – יש את אותה הצורה.

יש שוויון והתאמה מוחלטים בין המרכיב, לבין המוצר המוגמר.

לדוגמה, אם נתבונן היטב בענף של עץ, נוכל לראות שצורתו זהה לצורתו של העץ השלם.

אם נרחיק ונתעמק בגוף האדם, נוכל לראות שה-D.N.A שבגופנו מצוי בכל תא ותא במידה שווה.

ולא רק, אלא רבים מאיתנו יודעים, שאם יש בעיות בריאות, כמו גידול סרטני בתא מסוים, אז הוא ישפיע על הגוף כולו עד כדי יכולת להשבית אותו לגמרי.

שלא נדע....

 

חוכמת הקבלה לא חיכתה לתיאוריות מדעיות, אלא מקובלים כתבו על כך עוד לפני שנים:

 

"אדם פרטי יכול לגרום במעשיו מעלה או ירידה לכל העולם, כי זהו חוק ולא יעבור אשר הכלל והפרט שווים כשתי טיפות מים".

 

לפי חוכמת הקבלה, במצבה המקורי - האנושות הייתה מורכבת מאיבר אחד, גוף אחד ונשמה אחת.

(מה שמכונה: "נשמת האדם הראשון").

ז"א, כל המציאות הייתה מורכבת מבורא ונברא: אותו אדם היה הנברא ומה שמסביבו היה הבורא. לא היה קיים שום דבר חוץ מזה.

 

אך, האדם הראשון חטא.

חטאו, מתפרש לפי חוכמת הקבלה, כאגואיזם. הרצון שלו לקבל לעצמו בלבד.

הרצון לקבל לעצמו ולשים את עצמו במרכז, לפי חוכמת הקבלה, הוא מוטיב הפוך לגמרי מהכוח שברא אותו, אשר מטרתו לצאת מתוך עצמו ולהעניק לאדם עונג אינסופי.

כתוצאה מכך, נשמת האדם הראשון נשברה לרסיסים.

כדי להמחיש זאת, אפשר להסתכל על האנושות כמו על שדה מלא בנקודות, כשכל נקודה (רסיס) מרגישה כנשמה הפרטית והעצמית שלנו, המנותקת מהאחר.

אותה נקודה ממוקמת במקום ספציפי בתוך השדה, ומתחברת לנקודות ספציפיות הממוקמות בסמוך לה.

בדרך כלל, אלו נקודות אשר דומות לה מבחינת דפוסים, תרבות, מראה וכללי התנהגות.

אך, באותה המידה, לפי חוכמת הקבלה, הנקודה הייתה יכולה להיות במקום שונה בתוך השדה ולהתחבר לנקודות אחרות ושונות לגמרי. לחשוב ולהתנהג אחרת.

ואתן את עצמי כדוגמה: אני יהודייה ישראלית, ליברלית, אשר שירתה בצה"ל ובעלת עמדות ציוניות – משום שנולדתי בסביבה כזאת, שמעודדת תכונות כאלו: משפחה, מורים, המדינה עצמה...

באותה מידה, הייתי יכולה להיוולד בלבנון, כמוסלמית, לחשוב שלנשים אין מקום של ממש בחברה, לתמוך בחיזבאללה  ( ואולי אף להיות העורכת הראשית ב"אל מנאר"...  (0: )

 

וכך יוצא, שאנו מתהלכים לנו בעולם באופן אקראי - מחשיבים את האחד לאהוב, את השני אנחנו לא סובלים ומהשלישי אנחנו מתעלמים, כי הוא נמצא אי שם במדינה נידחת ועל כן, הוא לא מעניין אותנו.

האדם כיום חי בעיוורון מוחלט: "אני זה אני, אתה זה אתה. חייה ותן לחיות". "תן לי להסתגר בוילה המפוארת והממוגנת שלי, ועזוב אותי בשקט!".

לפי חוכמת הקבלה, כל תפישת המציאות שלנו, בה אנו נפרדים האחד מהשני, כאילו יש לנו מידת עצמיות או אינדיבידואליות – היא שגויה מיסודה.

 

                               "חוק פרט וכלל שווים”

חוק "פרט וכלל שווים" אומר, שעד שלא נתפקד כמערכת אחת שחיה – נסבול.

ולא רק, אלא שאחרים שלא מיישמים אותו, מעכבים את אלו שכן.

למשל: יש אדם טוב לב ואדם אכזר. הצדק אומר, שהאדם הטוב יהיה מאושר והשני יסבול – כי הוא אכזר. אבל אין דבר כזה! לפי חוכמת הקבלה, הצדיק יסבול מקשיי פרנסה, ייחלה או ייתקע בחיים, משום שמישהו אחר אכזר אל העולם ומעכב את התפתחותו.

זאת אומרת, אדם יכול להיתקע, כי חלקים אחרים בגוף (היינו, הנקודות או הרסיסים המרכיבים את הנשמה הכללית), לא רוצים להתקדם.

זה רק מראה, שאף אחד לא חי בבועה משלו ביקום הזה וכי האנושות לא תוכל להתפתח כל עוד החלקים המרכיבים אותה צועדים באותו מקום: אגואיזם, שינאה וריחוק.

 

חוכמת הקבלה טוענת, שכל האינפורמציה והמהות שהיו קיימים באדם הראשון, קיימים גם בכל רסיס וחלק שמסתובב בעולם הזה: בי ובך.

והדבר המשותף ביותר לכל הרסיסים הללו, אשר היה טבוע באדם  – הוא הרצון להשפיע:

הבורא, שהנתינה שלו היא אינסופית, ברא נברא שאמור להיות ההשתקפות שלו. אולם, הוא הטביע באדם תכונה מנוגדת – אגואיזם, כדי שהאדם יפתח מודעות לבעייתיות שבו, יתעלה מעליו ויגיע לבד לרצון לתת.

האדם הראשון לא עשה זאת, וגם רוב הרסיסים שהתנפצו ממנו (רובנו הגדול) לא עושים זאת.

אנחנו לא מקשרים שהאגואיזם היא התכונה שתוקעת את ההתפתחות שלנו בעולם וכל הזמן רוצים עוד ועוד: כבוד, שליטה, כסף, יוקרה, מושכלות – כשאף פעם, שום דבר לא מספיק לנו.

הגענו לתקופה שבה רבים בעולם מרגישים חוסר טוטאלי מהכל ומבקשים רוחניות.

חוכמת הקבלה הינה שיטה, אשר נותנת כלים, איך לחבר את כל הרסיסים (הנשמות הפרטיות שלנו) ביחד, ולהביאן לשלמותה הטוטאלית של נשמת האדם הראשון.

 

בגופנו, לכל תא ותא יש ייחודיות  בזה שהוא מתפקד בדיוק לפי הצורך שלשמו הוא נברא. הייעוד המקורי שלו היה להיות חלק מהשלם. כמו שהכבד לא חשוב יותר מהכליה, אלא על כל אחד מוטל לבצע את תפקידו בצורה הטובה ביותר, כך, לפי חוכמת הקבלה, גם אין אדם או עם מוצלח יותר או חשוב יותר.

כל אחד הגיע לעולם במטרה למלא תפקיד ספציפי וכל החלקים שווים ביניהם -  בקשר לגוף אחד ונשמה אחת.

על כן, כל חלק וחלק משפיע במאת האחוזים על כל העולם והאדם צריך להבין איזו אחריות יש לו כלפי כל העולם.

 

                              והנה הפיתרון......

מה שיקרב את כל הרסיסים האלה לגוף אחד ונשמה אחת, על פי חוכמת הקבלה, היא ההבנה שכולנו אחד.

וזה השיעור שלנו בעולם : להבין זאת ולשנות גישה.

אנחנו לא צריכים לנסות לשנות אחרים, אלא את היחס שלנו כלפיי העולם.

העיסוק שלנו צריך להיות פחות בעצמנו (כמה אנחנו רוצים להרוויח מכל רגע פנוי על פני האדמה – דבר שבדרך כלל מתממש על חשבון מישהו אחר), אלא ביחס לזולת.

אנחנו צריכים את שאר האנשים בעולם. אם הם יתקדמו, גם אנחנו נתקדם...

 

אז מה עושים??? נניח שיש רצון טוב לי ולעוד מספר מחבריי. האם זה יכול לעזור? האם נוכל לתקן את העולם?

 

חוכמת הקבלה סוברת כי, הפיתרון הוא לא במסע צלב קולקטיבי ולא שכל אחד יתמקד בעצמו, אלא התמקדות באמצע.

האמצע הוא ההבנה שיש לשנות את היחס לזולת (ז"א, לעבור חשבון נפש והתפתחות אישית אשר נקראת "תיקון פרטי"), והשינוי הלכה למעשה יתחולל בלהעביר את זה הלאה ("תיקון כללי").

"תיקון פרטי" הוא הכרחי, אבל אין לו ערך אם הוא לא יסחוף אחריו עוד שובל בדרך לתיקון הכללי.

הרי איך נוצרו מהפכות? הוגי דעות או אומנים סחפו אחריהם את כולם... העבירו את המסרים שלהם לכל מי שרצה לשמוע...

זה לא קל בכלל. הרי קל לדבר גבוהות, ולהתמודד בחיי היום יום עם מציאות שיכולה להיות בלתי נסבלת: עם אנשים רעים, טרור ושנאת חינם.

אבל זה גם לא בעננים, מהסיבה הפשוטה, שהאנושות באמת מדרדרת ונשמתו של כל אחד ואחד מאיתנו, זועקת לשינוי ולישועה. (אנחנו רואים מה קורה לעולם: אסונות טבע נוראיים, מלחמות, גירושין, סבל, עוני וכו´).

אין ברירה אחרת.

הגענו לתקופה בה אין לנו סיפוק משום דבר ואנחנו רצים בחיפוש אחר מילוי כזה או אחר. המילוי יגיע מההבנה שהרצונות שלך חשובים לא פחות ואף יותר, מהרצונות שלי. ברגע שניצור מסלול של חשיבה על מישהו אחר ונתינה, אותו מסלול יביא גם אלינו דברים טובים. לא תמיד ממי שניתן לו.

כך מתחיל ומתברג לו שינוי תודעתי, אשר יוביל לשינוי מהותי בעולם.

יש תורות האומרות, שחשיבה יוצרת מציאות: היינו, בן אדם- בגישה וביחס שלו לחיים, משפיע ישירות על הגוף שלו.

(90% מהמחלות שלנו הן פסיכוסומאטיות. = בראש ובאופן החשיבה).

אם כך, על אחת כמה וכמה, לפי "חוק פרט וכלל שווים" בפרט וחוכמת הקבלה בכלל: כל אחד ואחת מאיתנו ישפיע על כל העולם, ע"י מחשבותיו ואופן התנהלותו. 

דוגמה מעולה לכך,  היא השבוע שלאחר רצח רבין: במשך אותו שבוע, לא נהרג ולו אדם אחד בתאונת דרכים! זהו נתון שמעולם לא קרה במדינת ישראל. (אתם מוזמנים לוודא זאת. זה פשוט נתון שלא יאמן!) אבל, זה מראה שאפשר. פתאום, כל אחד ואחד מאיתנו, בדק את עצמו ועשה חשבון נפש: איך הוא התנהג? האם היה לו חלק במה שקרה? חצי מדינה הרגישה אשמה ברצח.  במשך שבוע שלם, כולם התעסקו בדרגות רוחניות גבוהות הרבה יותר מערך הבורסה, ספורט או טלוויזיה. עלינו מדרגה בסולם הרוחני ולא היו תאונות.

 

מעט טוב יכול לחסל המון רע. יש לכך כוח עצום שאיננו מודעים אליו כלל!

לכן, עלינו להגיע ל"מסה קריטית" של אנשים, אשר יעסקו בלימוד ובהפצת חוכמת הקבלה ללא  הבדל של דת, גזע ומין. המטרה היא קידום רעיון זה במהירות, כדי שהאנושות כולה תעלה במדרגות הסולם הרוחני, אל מקום נפלא אלפי מונים ממקומנו כיום.