לפני שנים רבות חיו להם אנשים , למען האמת די פשוטים , לא מבינים הרבה , ואת האמת כך היה להם יותר טוב , היו להם פחות דאגות , שמובילות , לבעיות , חששות , צרחות , תגרות , התאבדויות ועוד הרבה שטויות .. היה להם שולחן , הייתה גם שידה , היתה מנורה , ומכונת כתיבה , היה להם עשב , לפעמים גם שתייה , מציאות , חלומות , ובריכה . לכל אחד כשרון , משלים לשני חסרון , אומה מאוחדת , של טיפשים חסרי דעה , שעה וכל מיני . איזה ביש או אולי מזל , שהאדם לא חושב ברמה גבוהה , לרוב . אך לבסוף הומצאה אותה מכונה שיושבת לי על שולחן הכתיבה , משמאל לבירה , מעל הקופסה , יושבת לה , וחושבת לה .. הוא עוזר לנו להגיע ולמצוא , לתקשר , לשורר , ולדבר , את האמת שבזכותו לא היינו מגיעים להרבה , אני חושב .. אני מדבר על המחשב , הצעד הגדול שהאנושות עשתה , ביחד עם אומץ בלי הרבה בושה .. הוא גם כן כשרון , שמוריד לאדם חסרון , וכמה שיותר יתרון , יותר טוב , ככה שמחשב זה דבר טוב .. מכונה זה אפילו יותר טוב .. כך הלך והתפתח המחשב , למיליוני סוגים , זנים , צבעים שונים – יש שחושבים יש שהולכים ,שמדברים שרים , כותבים , מחשבים , משוחקים , מנגנים , מרביצים , מפחידים , משמחים , מהירים. גם איטיים .. אין מה לעשות .. זו מדינה דמוקרטית , הם מחליטים מה לעשות , יש מחשב שאוהב , יש מקולקל שסתם יושב , או שוכב , יש המון סוגים , למה דווקא שלי חושב .. את האמת זה לא כל כך משנה לי .. כי אתה , מחשב יקר , לא יכול לחייך , זאת אומרת להיות מאושר . במחשב שניה , גם אני לא . אדם קטן – חווה גדולה .