ערב טוב, לצופים בבית, במקלטים ובמרחבים המוגנים

כאן יעקב ברנט באולם הממוזג והמוגן בעוד ערב של שידורים מיוחדים

נלחמים בצפון ומדברים במרכז.

איתי באולפן פרשננו לענייני ערבים זאוד כפרי,  הפרשן הפוליטי אמנון בן אילון

האלוף במיל שמואל חלמיש והאלוף בלי מיל שרון בן זקונים, שלום לכם רבותיי

ולפני  שנפנה אליכם לניתוח המצב, סבב קצר לכתבנו הפזורים בצפון

לעדכונים ותחילה לנסלה קציר בחיפה, שלום נסלה

שלום יעקב, שקט פה בחיפה, כרגע, אחרי יממה נוספת של מטחי קטיושות

העיר די שוממה , אין תנועה ברחובות....

נסלה, אני מצטער לקטוע אותך אבל יש לנו איתות מצפת, שם כתבנו מוטי אהרונוב

שלום, יעקב, ברגעים אלה ממש נפלו קטיושות באזור, אני חוזר יש לנו נפילה!

נכון לעכשיו לא ידוע לנו על נפגעים למעט לול תרנגולות שעולה באש

כך שאם בא לך על עוף צלוי, אתה מוזמן.

זה יהיה נחמד, מוטי(מגחך), לא הספקתי לאכול צהרים, כך שממש מתאים לי עוף צלוי,גם אלוף בלי מיל  מסמן לי שהוא מעוניין ואם יש גם איזה ביצה עשויה היטב זה בכלל יהיה מצוין.

אין בעיה, יעקב, שניים עוף וביצה בדרך אלייך (צוחק)

תודה, מוטי, ובינתיים שאתה דואג לנו לארוחה, נחזור לנסלה

כן, יעקב, אצלנו עדיין שקט, הרחובות ריקים מאדם כמו עיר רפאים במערבון ישן

תלי קש מתגלגלים ברחובות ושריקות הרוח מפרות את השקט....

נסלה, אני שוב מתנצל , אבל פה באולפן  לזאוד כפרי יש חדשות חשובות

כן,יעקב, ובכן בתחנת אל אנרה, משדרים נאום של נסראללה וחשוב לציין כי הוא

נראה עייף וסחוט כמו שארית לימון שהושארה על השיש שבוע ימים ועל פניה החלו להופיע נקודות אפורות של עובש המבשרות את בוא הקץ, קולו נשמע חלוש וכנוע כיוסי ביילין מוקף באנשיו של ברוך מרזל...

דאוד אני מצטער לקטוע אותך אבל יש לנו איתות מקובי המר-גשם הנמצא בנהריה

כן, יעקב, אנחנו בעיצומו של מטח הנופל על העיר, ממש מטרים ספורים מאתנו.

קובי, אני מקווה שאתה במקום מוגן.

כן, כן , אני  נעול בתוך תא שירותים כימי, משדר משם.

אני מציע שתישאר בתא.

כן, רק תרשה לי להודות לצוות שנעל אותי פה מהבוקר.

כן, נודה להם יותר מאוחר

 ונחזור לחיפה, נסלה, מה המצב בחיפה?

לא השתנה, יעקב, עדיין שקט, ממתינים במתח רב להתפתחויות נוספות, אני מציעה שתחזרו אליי בהמשך, פשוט יש לי שלפוחית רגיזה וכבר חמש עשרה דקות לא הייתי בשירותים  ואני ממש חייבת.

תודה לך, נסלה ,על המידע החשוב, אולי בינתיים ננצל את ההפוגה הזו ונפנה

לפרשנינו באולפן והייתי רוצה להתחיל דווקא אתך אלוף בלי מיל לשעבר ראש אגף באמ"ן, אנחנו בעיצומו של היום העשירי לקרבות ומטחים נפלו בחיפה ובטבריה, צפת, נהריה, עכו, עפולה, הקריות ובעצם כל הצפון וידוע לנו שנסראללה מכוון ספציפית לאותו אזור ולערים האלו אז למה בעצם לא לשנות

את השם לאזור לקרוא לזה למשל המערב, לשנות את  שמות הערים לדוג´ לחיפה לקרוא אילת ובכך בעצם לבלבל את החיזבאללה שלא יידעו לאן לירות?

אבל אני מצטער לקטוע את הדיון המלומד יש לנו איתות משגיא ירון בשדרות, שדרות?, זה בצפון?

לא,יעקב, אנחנו פה בשדרות , בדרום וכרגע נפל קאסם באזור לא ידוע על נפגעים.

באמת, שגיא, אני מתפלא עלייך, אתה לא יודע שאנחנו בעיצומה של מלחמה עכשיו, מספיק עם הפינוקים וההתבכיינות , יש לנו מלחמה בצפון, מה קאסמים עכשיו ?, זה לא לעניין.

בכל זאת, יעקב, גם בדרום יש מלחמה, אנשים במקלטים זמן רב, קסאמים נופלים כל הזמן.

שגיא, זה בדרום! למי איכפת?, באמת!!, זה שדרות זה לא מעניין אף אחד!

תחזור אלינו שתיגמר המלחמה בצפון.(פונה לאורחים באולפן) אני אומר לכם לפעמים אני לא מבין את החצופים האלה, לא חשוב נעבור לכתבתנו גלי רומנו שאספה לנו קצת תגובות על המצב מהאנשים בת"א, שלום, גלי

שלום, יעקב, אני פה בקפה אלדורדו בת"א, הסתובבנו פה היום ברחובות ת"א וראינו אזרחים מודאגים, חרדים מהמצב אבל גם חזקים ומחזקים , כולם, ללא יוצא מהכלל ,ליבם עם תושבי הצפון, מחזקים אותם, מתפללים לשלומם, סליחה מלצר, אפשר לעשות משהו עם המזגן?, חום אימים פה, מה אנחנו במקלט?

תודה לך. סליחה יעקב, פשוט חם פה אש, אז כמו שאמרתי כולם פה מחזקים את תושבי הצפון ומתפללים שישובו במהרה לשגרה וגם אנחנו וחשוב שלא יישברו, שלא ייתנו לטרור לנצח, אנחנו מפה שולחים להם חיבוק חם ואוהב וחשוב שיידעו העם איתם, אני מתנצלת יעקב, אבל אני צריכה לבדוק מה עם המקיאטו הכפול שהזמנתי לפני רבע שעה ועדיין לא הביאו לי אותו, אפשר לחשוב שמביאים לי אותו מהצפון, אז תחזרו אליי מאוחר יותר, מלצר...

כן, תודה לך גלי, זה באמת מחמם את הלב לשמוע ולראות את האהבה והאחדות של העם הזה בימים קשים אלה.

ונעבור שוב לחיפה נסלה את איתנו?

(צליל של הורדת מים בשירותים) כן, אני אתכם, יעקב, פה עדיין שקט ואין  לי מה לחדש לכם מלבד שהשלפוחית שלי נהיית רגיזה יותר מרגע לרגע ואולי כדאי לשקול להחזיר אותי לאולפן שם יש שירותים נורמלים ואולי אחד מכם "הגברים" שם באולפן ייצא קצת לשטח.

תודה לך נסלה, אנחנו בהחלט נשקול את זה, יש לנו איתות מצפת, כן מוטי, מה עם עוף שלנו?

(צוחק)בדרך, יעקב, בדרך, מה שרציתי לדווח זה על עוד קטיושה שנחתה לפני מספר דקות, לא ידוע על נפגעים, מה שכן יש דיווח על פגיעה במתקן רגיש

אני מסייג ואמר שאין עדיין אימות לידיעה, אבל יש דיבור על פגיעה במתקן מאוד רגיש

מוטי, אתה מוכן להרחיב קצת לגבי רגישותו של המתקן?

ובכן מדובר במתקן רגיש ביותר, מספרים שהוא בוכה בלילות וגם בסרטים כמו "לשחרר את ווילי 3", אבל שוב אני מדגיש שאין כל אימות לידיעה הזו בשלב זה.

אני מציע שתברר את העניין ותשוב לעדכן אותנו מאוחר יותר ובנתיים נשוב לנהרייה, קובי, האם יצאת מהשירותים הכימיים?

כן, יעקב, בדיוק עכשיו הצוות חזר ושיחרר אותי, שקט כאן כרגע מאז המטח האחרון, אבל מתוח, מרגישים זאת באוויר, האמת שכיף להרגיש את האוויר שוב, אחרי שכל היום הייתי סגור בתא שירותים כימיים, חנוק ומסריח במעשה קונדס של הצוות היקר והאוהב.

תודה לך קובי ולצוות שדואג להרים את המורל בימים אלו.

וכאן אנחנו נאלצים לסיים את השידור המיוחד, תודה לכתבינו בצפון ולצוותי השידור שהביאו לנו דיווחים חיים מהשטח, תשמרו על עצמכם כי אין עוד הרבה פריירים שיהיו מוכנים לצאת לשם, תודה לגלי מורנו שהביאה לנו תגובות מהעם הנפלא היושב לו בת"א, מקווה שנהנית מהמקיאטו הכפול

תודה לאורחים באולפן שלצערי בקצב האירועים לא יצא לנו לשמוע אותם אבל אל דאגה הם יהיו פה גם מחר, כאן יעקב ברנט מסיים עוד שידור מיוחד של ישראל במלחמה, אחרינו הסרט,"להציל את טוראי ריאן", שיהיה לכולנו לילה שקט ובטוח.