-כריס?

 -מה, ברוק?

 -רציתי שתדע... הרבה זמן ניסיתי להסתיר את זה אבל אתה צריך לדעת.

 -מה?

 -כריס?

 -מה? מה?

 -אתה... אתה מאומץ!

 

פה פה פה פה פה פה...

 

 -שלום רב ואחה"צ טובים. אנחנו במשדר מיוחד בעקבות פיצוץ עז שנשמע לפני שעה קלה באזור התעשייה בכרמיאל. איתנו על הקו כתבנו לענייני פיצוצים, יוסי בום. יוסי, מה אתה יודע עד כה?

 -כן, דני. מפרטים ראשונים שהצלחתי ללקט מדובר בפיצוץ עז באזור התעשייה בכרמיאל. אני אחזור אליך ברגע שיהיו לי פרטים נוספים.

 -אם כן, פיצוץ עז באזור התעשייה בכרמיאל. אלה הם הפרטים, אני מדגיש: פרטים ראשוניים ביותר. איתנו על הקו נמצא עד ראייה לפיצוץ. שלום לך, מה שמך בבקשה?

 - אה... שאול. כן, שאול. לוי. אני עובד פה...

 -שאול, האם...

 -כן.

 -כן?

 -מה?

 -סליחה?

 -מה?

 -כן, האם...

 -כן.

 -מה?

 -הלו?

 -כן, שאול, האם ראית... את הפיצוץ? האם ראית את הפיצוץ?

 -אה... כן, כן, אני ראיתי. בעיניים שלי ראיתי. זה מה שאני בא להגיד, אני עובד פה בחנות, ירקות. מסדר פה, שם, מלפפונים, עגבניות, פלפלים, צנון. יש לנו מבצע עכשיו: קונים 2 פלפל מקבלים שקית ניילון. כולם באים...

 -שאול?

 -כן?

 -הפיצוץ. מה עם הפיצוץ?

 -אה, כן. אני הייתי בחנות, פתאום אני שומע בום אדיר, אבל מה זה בום, המלפפונים נהיו ירוקים מרוב בהלה. בעיניים שלי שמעתי. בום אדיר... אדיר... בום.

 -כן, שאול לוי, בעל חנות ירקות מכרמיאל, מלפפונים עגבניות פלפלים צנון, תודה רבה לך. אם כן...

 -בבקשה.

 -אה... כן, תודה. אם כן אלה הפרטים, הראשוניים אני מדגיש, בום אדיר ששאול לוי פלפלים צנון שמע בעצמו באזור... התעשייה... ב-כ-רמי-אל. אה... על הקו נמצא שוב כתבנו לענייני פיצוצים, יוסי בום. יוסי, אני מבין שאתה עושה כרגע את דרכך למקום האירוע.

 -כן, דני, אני עושה כרגע את דרכי למקום האירוע.

 -אה-אה. אה-אה. אה... מה אתה יכול לומר לנו כרגע, יוסי, על הנעשה בכרמיאל?

 -כן, דני, מפרטים ראשונים שאני מקבל מדובר על, ככל הנראה, ואני מדגיש שאלה הם פרטים ראשוניים בלבד, אך ככל הנראה מדובר על מחבל מתאבד.

 -אם כן, מחבל מתאבד באזור התעשייה בכרמיאל. יוסי, האם ידוע לך על נפגעים?  

 -כרגע, דני, עדיין לא ידוע על נפגעים, אך ככל הנראה, מפרטים ראשוניים, יש הרוגים.

 -תודה, יוסי. אם כן, מספר הרוגים בכרמיאל כתוצאה מפיגוע חבלני של מחבל מתאבד. על הקו נמצא איתנו ד"ר מורפיום, שלום לך... ד"ר מורפיום? ד"ר מורפיום, האם אתה נמצא על הקו?

 -לא.

 -איננו מצליחים כרגע ליצור קשר עם ד"ר מורפיום. ננסה לחזור אליו בהמשך. כעת נעבור אל פרשנינו לענייני פירושים, יחזקאל פורוש. יחזקאל, העיר כרמיאל ידעה שקט בשנים האחרונות.

 -ידעה.

 -ועכשיו בום.

 -עכשיו.

 -האם ארגון כלשהו לקח על עצמו את האחריות למרחץ הדמים הנורא הזה?

 -עדיין לא, דני. אך ההערכות מצביעות כמעט בוודאות על ארגון החמאס. או חיזבאללה. או הג'יהאד האיסלמי. או אל-קאעידה. או יוסי.

 -תודה רבה לך יחזקאל, בשלב הזה. נסכם את מה שידוע לנו עד כה: פיגוע. וכעת נמצא איתנו על הקו ד"ר מורפיום. אחה"צ טובים, ד"ר מורפיום. או שמא נאמר כבר ערב טוב, איך שהזמן רץ.

 -ערב לא כל-כך טוב, דני.

 -כן, ערב באמת לא כל-כך טוב, ד"ר מורפיום. האם, ד"ר, האם הגיעו נפגעים אליכם לבית החולים?

 -איזה בית חולים? אני וטרינר.

 -אה... אם כן, פרטים ראשונים: מספר בעלי-חיים נפגעו בטבח בכרמיאל. להלן: דבר. ואנחנו יכולים לראות כרגע על המסך את מפת העיר. אם כן, הלהבה במרכז... זה הבום. שם אירע הפיצוץ. נמסור, לפי שעה, את מספרי החירום. בית החולים 'העמק' בעפולה, בית החולים 'זיו' בצפת, בית חולים 'רמב"ם' בחיפה והמספר הנוסף, בית חולים 'יוספטל' באילת. והנה, אנחנו כבר יכולים לראות תמונות ראשונות ממקום האירוע באמצעות מכשירי הדור השלישי. הכתם השמאלי זה... כנראה האש המשתוללת... והימני זה הכבאים. ד"ר אוי, האם אתה נמצא איתנו על הקו?

 -כן, שלום.

 -שלום לך, ד"ר אוי, מנהל בית החולים 'העמק' בעפולה.

 -לא, אני רופא ילדים.

 -לא לא, אתה מנהל. כתוב לי כאן. ד"ר, כמה נפגעים הגיעו אליכם עד כה, וכמה מהם הרוגים וכמה הרוגים קשה?

 -עד כה הגיע אלינו ילד אחד עם שפעת, והוא מעצבן. צילה אני לא יכול עכשיו אני בראיון!

 -מה? אה... כן. אם כך, עולה החשד לפיגוע ביולוגי. תודה רבה לך, ד"ר אוי, לפי שעה.

 -על לא דבר.

 -אני חוזר על הפרטים שאנחנו יודעים עד כה: מחבל מתאבד, ככל הנראה מחבלת צ'צ'נית, פוצצה עצמה בלב אזור הומה באזור התעשייה הסואן בכרמיאל. ככל הנראה פיגוע ביולוגי, כימי ואטומי. מספר רב של נפגעים פונו לבתי החולים בסביבה, וקיים חשד למטען נוסף. רה"מ שמע על הבשורה במעונו, ופתח במלחמת אין-ברירה... והנה אנחנו מקבלים תמונות מדויקות יותר. יוסי בום, אנחנו רואים אותך טוב מאד. האם אתה רואה אותנו?

 -לא.

 -אז תסתכל למוניטור. מה התרשמותך עד כה?

 -כן דני, אני נמצא בלב התופת ממש, בגיא ההריגה עצמו. נמצאת לידי שושנה שוק. שושנה, את היית עדה למחזה האימה הזה?

 -כן, אני הייתי פה ממש שזה קרה. הילדה שיחקה פה ליד ואמנון הלך לקנות מיקרו במבצע. פתאום אני שומעת בום, אבל מה זה בום, אני אומרת לך יוסי, אני רעדתי! אני ישר צועקת אמנון תביא את הילדה, הילדה! אבל אמנון ברח. ואז אני רואה אש גדולה ועוד בום, ואז הלכתי לקנות צנון אצל שאול.

 -הלו!

 -אם כן, דני...

 -הלו! רינה, אני בטלוויזיה!

 -זו תמונת מצב ראשונית...

 -שלום! שלום!

 -פיצוץ עז החריד לפני שעה קלה את...

 -שמעון, יא זבל! פתח ערוץ שתיים, אני בטלוויזיה!

 -כרמיאל. לפי שעה השמועות עומדות על כשמונים הרוגים ומאות פצועים.

 -הא הא! אני בטלוויזיה. רינה, תדליקי כבר ת'טלוייזיה! תקליטי. שתיים. ערוץ. טלוויזיה. שלום!

 -אליך, דני.

 -כן, יוסי, אכן תמונות קשות. אם כן, נסכם שוב מה שידוע לנו עד כה: שואה. איתנו באולפן נמצא כתבנו לענייני נקמות, ניקי ונדטה. ניקי, מה ידוע כרגע על תקיפות חיל האוויר בעזה?

 -בשעה זו, דני, חיל האוויר מפציץ מספר יעדים, ביניהם עשרות מבנים החשודים כמעבדות של ציר הרשע, וגדוד טנקים צר על רמאללה.

 -תודה, ניקי, נחזור אליך בהמשך. ונחזור גם על מספרי החירום: 1,2,3,4 ו-6. יוסי, אנחנו איתך.

 -כן, דני. איתי נמצא רפ"ק אברהם אזולאי. רפ"ק אזולאי, מה ידוע לכם עד כה?

 -אה?

 -עד כה. על הפיגוע. פיצוץ.

 -איזה פיגוע? מה פיצוץ?

 -המגה פיגוע שהיה בכרמיאל... לפני שעה קלה.

 -מוות לערבים! מוות לערבים! נו, רינה, תפתחי ערוץ שתיים כבר! מוות לערבים! שלום!

 -איזה פיגוע? הבום הזה? זה היה בסך-הכול בלון גז שהתפוצץ.

 -בלון... בלון גז?

 -אה-אה.

 -אז היה פיגוע כימי ונפגעים רבים ו...

 -לא לא, אין שום נפגעים, יש רק יותר מדי פאניקה. יאללה, חבר'ה, לפזר ת'הפגנה...

 -מוות... לערבים... מוות...

 -קדימה, להתפזר לבתים. תנו לכבאים לעבור.

 -לערבים.

 -אם כן,דני, עכשיו כבר אפשר לדווח. זה בסך-הכול בלון גז אומלל ותו לא. אפשר לחזור לשגרה ולהחזיר אותי לתל-אביב, קיבינימט.

 -כן, יוסי, תודה. אם כן... בלון. אנחנו נתראה שוב בשמונה במהדורה המרכזית. כעת נמשיך בשידור התוכנית 'היפים והאמיצים'.

 

 -מה זאת אומרת, ברוק?

 -עזוב, לא משנה כבר...