אז נכנסה המורה אל הארץ ותנח עליה רוח ה' ותהי עליה רוח עזוז וגבורה ותחולל לפני ה'. ותפרוש המורה את זרועותיה ותכדר ותהי לפרח. ותמלא הארץ את המורה ואת יפעתה ואת זיוה ולא יכלו כל הקהל לעמוד מפניה וינועו ויעמדו 

מרחוק. ותפרוש המורה את זרועותיה ותאריכם עוד ותגע עד ראש הנערה ותברכה. ותוסף המורה ותחולל סביב סביב עד אשר מלאה כל הארץ אור.
ויהי אך הגיעו אצבעות המורה אל ראש הנערה ויאורו פניה ותאמר: הנה הייתי אף אני לאשה. ותנח על הנערה רוח חדשה מאת ה' ותחולל אף היא בכח הרוח ההיא ותפלא בעיני כל רואיה. ותעופף הנערה כצפור ותהי נפשה מחשבת לצאת 

מעזוז מחולה אשר תחולל. ותגביה הנערה עוף עד אשר נגעה אל אמות הספים ויעורו המלאכים וילווה בשירתם לפני ה'. וכל העם רואים ויאמינו בה' ויפלו על פניהם ויאמרו: ה' הוא האלהים ה' הוא האלהים.
ויהי אשר ארכו ידי המורה להגיע עד הנערה חוצה ויקצרו שוב כבראשונה ויגיעו עדי הנערה פנימה. ותכדר הנערה לעובר ותהי בתוך המורה ותהי ברחמה אשר ממנו תלד. ותלד המורה את הנערה בכאב ואחרי כן שמחה בכאב הזה ותאמר: 

הנה ילדתי אותך בכאב ואדע כי אמך אני. ותבט הנערה אל המורה אמה ותאמר: הנה ידעתי אף אני כי מורתי את ואהבך כאם. ותבט אף המורה אל נערתה ותאמר: לכי נא בתי ויהי אלהים עמך.