יום שישי השולחן ערוך כולם מתיישבים מחכים למוצא פיו של האבא אך הוא כאילו נחנק מנסה לדבר ולא יוצא לו קול הוא עוזב את השולחן וניגש

לשטוף פנים . אשתו אוספת את הילדים ומרגיעה אותם.....

 

הטלפון מצלצל מצידו השני של הקו נשמע קולו של הרופא שתפס את ענת בעיצומו של ארגון תיק לשבת עבור בעלה . הרופא מודיע לענת שהוא משחרר את בעלה "חל שיפור ניכר במצבו ערכנו מספר בדיקות והחלטנו לשחרר אותו"

אומר הרופא. ענת עזבה את התיק ואצה לבית החולים להוריד את בעלה כדי שתספיק להכין אוכל לשבת המתקרבת.

 

"אמרתי לך ..." הפטירה ענת בבעלה בעודו מתקשה לנשום "אמרתי לך מה שהרופא אמר : "אסור לך להתעצבן "חיים ביטל את דברי אישתו בתנועת יד מזלזלת "את לא מבינה כלום , אני מתעצבן כבר שלושים שנה ולא קרה לי כלום ".

 

 חיים נכנס הביתה נתמך באישתו המותשת היא הושיבה אותו בסלון והתפנתה

לבישולי השבת הילדים רצו אליו והתחילו לקפץ עליו כאות שימחה על שובו 

אך חיים במקום לשמוח הרגיע את הילדים באומרו "עזבו אותי במנוחה" "לכו

לשחק בחדר"

 

הוא נשכב על המיטה ונירגע אישתו מבקשת מהילדים לאכול את האוכל במין קרירות שאינה אופיינית לאישה בשנות השלושים לחייה אימא  לתאומים ורעייה לבעל שעובד בהיי טק .הם חשים באוירה המתחוה בבית

הם מסיימים במהירות את האוכל ורצים לשחק בחדר...

 

"ענת" צרח חיים "תכיני לי תה" . בין בישול הגפילטפיש לבישול החריימה היא מכינה לו תה ומתחילה לקלוט את מצבה . היא בת שלושים עם שני ילדים ובעל

שזקוק  ל"טיפול צמוד" והחליטה שהיא זקוקה לשינוי דרסטי בחיים שלה.

 

היא ניגשת לבעלה ואומרת לו "מחר בבוקר אני לוקחת את הילדים ונוסעת לאימא שלי בירושלים" הוא מנסה לעכל מה קורה לאישתו שהחליטה לנטוש אותו דווקא עכשיו כשהוא הכי זקוק לה הוא מתיישב על המיטה וממלמל  "מה ?" "למה?" "מה עשיתי ?" היא עונה בחוסר חשק "זה לא אתה ,לא הכל סובב סביבך "  .

 

 

 

 היא הגישה לו את התה באדישות והמשיכה בהכנות ובראשה המחשבות ."מה אני צריכה את זה להיות בייבי סיטר ועוד לבן אדם חסר רגישות כזה ". "איפה הבן אדם שהתחתנתי איתו ?" בן אדם שיודע לפנק ולהתייחס ?" היום בערב אני שמה לזה סוף ....

 

היא לבשה את הפיג'מה ונכנסה למיטה היא נרדמה תוך שתי דקות וחיים? הוא תקוע עכשיו עם המחשבות למה ואיך זה קרה לו הוא קם והלך לסלום ומזג לעצמו כוס ויסקי והצית סיגרייה והתרכז באיך הוא ממשיך אחרי שהיא הולכת . כרגיל מרוכז בעצמו בלבד לא עניינו אותו צרכייה של אישתו ורגשותיה

 

היא גמלה החלטה בליבה:" היום בערב אני מודיעה לו שאני הולכת לאימא שלי" ומשם אני ימשיך לבד בחיפוש אחר האושר הנכסף שנמנע ממני כרגע

היא סיימה את הבישולים והתפנתה לנוח מעט

 

בזמן שהוא יושב בסלון היא כבר בעיצומה של השינה והחלומות  מתחילים להגיע ובחלום היא רואה את סבתה המנוחה יושבת מחייכת

כמסכימה עם החלטתה לעזוב את הבית סבתה מוציאה מכיסה ומגישה לנכדתה ,ביד רועדת לוקחת ענת את הספר ומטמינה אותו בכיסה ובו ברגע היא מתעוררת מהחלום שטופת זיעה .......

 

הערב הגיע היא עורכת את השולחן ומפזמת את השיר שהיה שלהם כשרק הכירו לפני כעשר שנים כשסיימה קראה לכולם להתיישב והתחושה שמשהו טוב עומד לקרות לה קיננה בה מצד אחד ומצד שני הייתה אוירה של "סעודה אחרונה" כמשפחה .חיים התכונן לערוך את הקידוש כמנהגו מדי שבוע בא לדבר אך נחנק.....

 

היא הולכת לשירותים לשטוף פנים ובזווית עינה היא רואה את בעלה מוטל על הרצפה בחוסר הכרה היא רצה אליו מנסה להעיר אותו ביד אחת ובשנייה היא מחייגת למגן דוד אדום ...

"בעלך ישאר בקומה הוא שתה אלכוהול ויש לו בעיית לב זה יצר סיבוכים אנחנו עוד בודקים אבל כרגע מצבו יציב" ענת החלה לבכות היא הכניסה את היד לכיסה לחפש ממחטת נייר אך ידה נתקלה בעצם נוקשה היא שלפה אותו וראתה שזה הספר שהביאה לה סבתב בחלום ולא האמינה למראה עינייה היא פתחה אותו ועל הכריכה היה כתוב באותיות גדולות: "תקראי זה יעזור לבעלך"

 היא לא הבינה מה קרה פה הרי זה היה חלום היא החלה לקרוא והבחינה שזהו בעצם ספר תהילים  של סבה עליו השלום שנפטר לא מזמן היא התיישבה על הכיסא בחדר ההמתנה וקראה בספר ללא הפסקה כעבור זמן מה נרדמה

"סליחה גברת ברקוביץ'?" העיר אותה הרופא משנתה "בעלך התעורר והוא רוצה לראות אותך"היא לא האמינה למשמע אוזנייה היא ניגשה אלי הדבר הראשון שיצאה מפיו הייתה "תודה" ומיד החל לספר לה מה עבר עליו כשהיה מחוסר הכרה. "הרגשתי את עצמי יוצא מן הגוף ועולה למעלה במין צינור ארוך עד לאולם גדול עשוי אור כולו לפתע הגיחה דמות מוארת גם כן והטיחה בי דברים שעשיתי כלפייך וכלפי כולם אמא שלי, הילדים, חברים מהעבודה וטענה שבעקבות כל החטאים שלי אני אמור להשאר שם לפתע שמעתי את הקול שלך מתנגן פרקי תהילים, הדמות הפסיקה כמקשיבה לך ואמרה לי רק בגלל המסירות של אישתך אתה מקבל הזדמנות נוספת ואז הרגשתי כאילו אני צולל חזרה לגוף שלי ....

כאשר השתחרר חיים מבית החולים החלו השניים לעלות על "דרך המלך" והחלו חוזרים בתשובה......