[ליצירה]
קצת אחרת,
ובכל זאת אני מתעקשת (על סמך תמונותייך וניסיונך) שאת מבינה בנושא הרבה יותר ממני....
לכן אני רק מחווה את דעתי האישית על התמונה, לא יותר מידי התכנית...
שבוע טוב!!
ליתוש.
[ליצירה]
יש יותר משתי שיטות לצלם פרופיל, אבל אני חושבת שתפסת מרובה לא תפסת כנראה לי שהצלם לא ניסה לשלב שיטות, אלא שפשוט בחר טיפה גבוהה מידי. וחבל.
בברכת, זר פרחים צהוב, זה מה שאני אוהבת.
[ליצירה]
ליתוש יקירה, תתווכחי! אני לא מקצוענית וגם לא מתיימרת כרגע, איבחון הדברים כפי שאת רואה אותם נכון ואמיתי לא פחות (אם לא יותר) משלי.
שבת של שלום (ושל ניצחון למכבי) לכולנו!
[ליצירה]
מסכימה עם ערוגה (אם הבנתי אותך נכון). יש 2 דרכים לצלם צלליות: או שהדמות חשוכה לחלוטין ואפשר לראות רק קווי מיתאר, או שהדמות מוארת באור רך ואפשר לראות פרטים. בפורטרט כאן השתמשת בשתי השיטות יחד.. זה חדשני, מעניין, ואם לכך התכוונת-אתה יכול להיות מרוצה מהתוצאה.
[ליצירה]
דעתי בנושא....
לפעמים באומנות (מכל סוג; שירה, ציור או תצלום) הכוונה של האומן היא פחות חשובה מן התוצאה עצמה.
אם זה יפה אז זה יפה, אם לא אז לא.
ואם היא התכוונה בכלל לצייר פרח?
אז זה לא יהיה יפה?
צורת החשיבה שלי.
ליתוש.
[ליצירה]
ליתוש, המדריך שלי בקאמרה אובסקורה טוען שהצילומים המוצלחים ביותר נוצרו בטעות (ע"ע הנזל אדאמס למי שמכיר), ובכך אני מסכימה עם שניכם, א-ב-ל
יש ערך עצום בעיני לכוונת האמן. קודם כל-עבורו, לבחון עצמו אם השיג את שרצה, איזה טעויות עשה, איך משתפרים וכו'. ושנית, עבור הצופה. נסי להתבונן בצילום סתם כך, ואח"כ להתבונן בו שוב תוך הסברים של הצלם-מה תפס את עינו ולמה התכוון. החוויה תהיה שונה לחלוטין!
כוונת הצלם הופכת את התמונה מסתם תיעוד מציאות אובייקטיבי, לאמירה מנקודת מבט אישית. זו דעתי.
וישראל, מתנצלת שתפסנו לך מקום בתגובות לצורך דיון כללי :-)
[ליצירה]
כן, גם אני מתנצלת בפני ישראל...
קצת אחרת, אין לי מה לומר, שיכנעת אותי.
למרות שאני עדיין טיפטיפה חושבת שאם אני רואה תמונה שמוצאת חן בעיני בלי לדעת למה הצייר/צלם התכוון בה, הכוונת תחילה שלו לא הייתה משנה את דעתי בנושא הציור/תצלום.
בכל מקרה, אני לא אתווכח איתך בנושאים טכניים בצילום, כי אני לא מבינה כלום בזה, ואני יודעת כמה את מקצוענית SO...
נשאיר לך את אבחון התמונה... :-]
[ליצירה]
אתה מתכוון
למספר הסיפורים הוותיק יוסל בירשטיין?
עם הסיפור על חבלי הכביסה בשכונה הירושלמית?
מאד לא ברור מה המרכז בתמונה הזאת-
הדלת? החבלים? האטבים?